صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبـــار

پیام تسلیت رهبر انقلاب
در پی رحلت آیت‌الله صلواتی

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی رحلت عالم ربانی مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی رحمة الله علیه را تسلیت گفتند.مراسم تشییع و تدفین آیت الله صلواتی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم عصر روز شنبه با حضور مراجع تقلید، نمایندگان بیوت مراجع، علما و مردم شهر قم برگزار و پس از اقامه نماز میت به امامت آیت‌الله سبحانی، پیکر این استاد اخلاق در حرم حضرت معصومه(س) خاکسپاری شد.

 

تشییع پیکر مطهر
شهید گمنام در اصفهان

پیکر مطهر یک شهید گمنام عملیات بدر روز گذشته همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع) و هفته دفاع مقدس بر دستان مردم ولایتمدار و شهیدپرور شهر اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد.

 

همزمان با بازدید معاون اول رئیس جمهور از آسایشگاه «نیایش» صورت گرفت
دستور مخبربرای تأمین 62 داروی مورد نیاز جانبازان اعصاب و روان

روز گذشته همزمان با سالروز شهادت امام حسن عسگری(ع) معاون اول رئیس جمهور در آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان حضور یافت و ضمن گفت‌وگو با جانبازان حاضر، مسائل و مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد. معاون اول رئیس جمهور در این بازدید که با همراهی رئیس بنیاد شهید صورت گرفت، در بخش بانوان این مجتمع نیز حاضر شد و با تعدادی از بانوان جانباز نخاعی دیدار کرد.
مخبر در این جلسه رفع مشکلات جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس را وظیفه دولت و نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: هنگامی که کشور نیاز داشت، انسان‌های بزرگی برای دفاع از مرزهای ایران اسلامی از جان و سلامت خود گذاشتند و اکنون که آنان به خدمات و حمایت نیاز دارند باید با تمام توان به مشکلات آنان و خانواده‌هایشان رسیدگی کرد.
وی در پایان این بازدید دو ساعته، با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاونین و مدیران مجموعه به جمع‌بندی مشکلات مطروحه و بررسی درخواست‌های افراد بستری و همچنین اهم چالش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در رسیدگی به جانبازان دفاع مقدس پرداخت و دستورات لازم را برای مساعدت در رفع آنها صادر کرد.
در همین باره مقرر شد با تأمین منابع مالی، برخی مشکلات فوری آسایشگاه نظیر تأسیسات ساختمانی، تجهیزات لازم و تأمین دارو رفع شود. همچنین مقرر شد بنیاد شهید و امور ایثارگران برای رسیدگی بهتر به جانبازان اعصاب و روان و تأمین ۶۲ قلم داروی مخصوص این بیماران، پیش‌بینی‌های لازم را تا حصول نتیجه صورت دهد.
گفتنی است آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان نیایش از اوائل انقلاب کار خود را آغاز کرده و هم‌اکنون ۱۴۰ نفر ظرفیت پذیرش دارد.

 

پاسخ ایران به ادعاهای امارات درباره جزایر سه گانه ایرانی

هیأت جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، ضمن رد ادعای تکراری نماینده امارات در خصوص جزایر سه‌گانه خلیج فارس اعلام کرد: باعث تأسف است که نمایندگان این کشور هر ساله در این نشست همان ادعای بی‌پایه در خصوص این جزایر ایرانی در خلیج فارس را تکرار می‌کنند.
به گزارش ایرنا، این هیأت افزود: ما چنین اظهارات و ادعاهای بی‌پایه در تعرض به حاکمیت و تمامیت ارضی یک عضو سازمان ملل را به منزله نقض فاحش حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد قلمداد کرده و آن را ناقض اصل همسایگی مطلوب و ضرورت احترام به تمامیت ارضی کشورها می‌دانیم. جزایر سه گانه ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در خلیج فارس همواره بخشی جداناپذیر از سرزمین ایران و تحت حاکمیت کامل ایران بوده و همواره همین گونه خواهد ماند. هرگونه ادعا در مغایرت با این حقیقت، بی‌اعتبار است.

جستجو
آرشیو تاریخی