صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

   محمدرضا براتی، فرماندار شهرستان سلطانیه گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار از سوی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور برای تثبیت حدود چمن تاریخی سلطانیه اختصاص یافت که نقش مهمی در کاهش مشکلات موجود در این حوزه ایفا می‌کند.
 سحر تاج‌بخش مسلمان، رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: سال آبی اخیر (یکم مهر ۱۴۰۱ تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲) با کاهش ۲۰ درصدی متوسط بارندگی‌ها در کشور نسبت به میانگین بلندمدت (شرایط نرمال) به پایان رسید و سومین سال متوالی کم‌بارش ایران را رقم زد.
 نخستین گروه از گردشگران ایرانی پس از انجام پروسه لغو روادید ایران و روسیه به همراه برخی تورگردانان ایرانی که مسیر روسیه را در پکیج‌های مسافرتی خود دارند، وارد روسیه شدند و در نخستین سفر خود به قفقاز شمالی و ۵ استان این کشور سفر کردند و تابلو مسافت ۱۱۶۹ کیلومتری تهران – قفقاز را بر یکی از ایالت‌های قفقاز شمالی روسیه نصب کردند .شبکه‌های تلویزیونی آن کشور به‌صورت مداوم سفر گردشگران ایرانی به روسیه و قفقاز شمالی را پوشش می‌دهند.
 نورالله مرادی، معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در نخستین روز سال تحصیلی با حضور در یک مدرسه از همه دانش‌آموزان خواست تا سفیران محیط زیست باشند.
 حسین اکبری، معاون محیط‌ زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: وجود گرگ در اطراف سکونتگاه‌های شهری و روستایی امری طبیعی است.
 محسن عسکری، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان گفت: ۲۷ طرح تغذیه مصنوعی در این استان به منظور احیای سفره‌های آب زیرزمینی اجرا شد.
 علی سالاروند، مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: اولین مجمع خیرین محیط زیست کشور در استان پس از طی مراحل قانونی و انجام امور ثبتی با نام مؤسسه خیرین بهین زیست لرستان تأسیس شد و فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرد.
 سیدسعید صفوی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: در چهارمین نشست شورای ثبت رویدادهای گردشگری کشور، یوم العباس زنجان به عنوان رویداد مهم دیگری از این استان در تقویم گردشگری کشور به ثبت ملی رسید.
 عطا پورشیرزاد، مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت:‌ محیط زیست با قاطعیت و بدون اغماض با هرگونه مصادیق آلودگی آب و خاک و هوا در این مناطق برخورد می‌کند.
 احد وظیفه، رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی کشور از اثرات مثبت پدیده ال‌نینو بر منابع آبی مشترک در مرزهای شرقی کشور خبر داد و گفت: حوضه‌های آبریز هیرمند و هامون در افغانستان پاییز پربارشی را تجربه خواهند کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی