صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و شش - ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

 اختصاص 2 کشتی برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران
 ساری - استاندار مازندران با بیان اینکه 2 کشتی با موافقت رئیس‌جمهور برای فعال کردن کریدور دریایی برای صادرات در اختیار بنادر مازندران قرار داده شد، گفت: شرکت کشتیرانی مازندران ایجاد می‌شود. ‎
به گزارش خبری استانداری مازندران، سیدمحمود حسین‌پور در نشست با اعضای اتحادیه سورتینگ‌داران مازندران با بیان اینکه هفته گذشته مجوز فعالیت 2 کشتی با دستور رئیس‌جمهور اخذ شد، اظهار داشت: برای فعال کردن کریدور دریایی، 2 کشتی را در اختیار بنادر مازندران قرار دادیم که هر کشتی 3 هزار تن ظرفیت دارند.
وی افزود: اگر ظرفیت صادرات بیشتر باشد می‌توان تعداد کشتی‌ها را افزایش داد و به دنبال آن هستیم شرکت کشتیرانی مازندران را هم ایجاد کنیم.
استاندار مازندران با بیان اینکه در حال حاضر بیشتر تولیدکنندگان از حمل و نقل گلایه دارند، ادامه داد: شرکت‌های حمل و نقل کامیون را باید تقویت کرده و آنها را انسجام دهیم تا به راحتی تولیدات کشاورزی و صنعت مازندران را مدیریت کنیم.
حسینی‌پور افزود: تسهیلات برای ارتقای کمیت و کیفیت به کشاورزان براساس طرح جامع توجیهی که به ما ارائه می‌کنند، پرداخت می‌شود.

توقف فروش شرکت آب و برق کیش با ورود دستگاه قضایی
کیش - با شکایت سازمان منطقه آزاد کیش نسبت به اعلام فروش سهم ۵۱ درصدی شرکت آب و برق توسط بخش خصوصی، فروش این شرکت با حکم دادستان عمومی و انقلاب این جزیره فعلاً متوقف شد.
به گزارش ایرنا، در جلسه‌ای که دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و معاونان وی برگزار شد مجوز لازم برای سازمان منطقه آزاد کیش جهت مالکیت شرکت آب و برق این جزیره صادر شد؛ عملاً این مصوبه شرکت آب و برق کیش را در گروه شرکت‌های حاکمیتی قرار می‌دهد که باید در اختیار سازمان منطقه آزاد قرار گیرد.
در ششم شهریور ۱۴۰۰، بخش خصوصی ۵۱ درصد از سهم حاکمیت در شرکت آب و برق کیش را به مبلغ ۱۵ هزار و ۷۲۳ میلیارد و ۶۹۴ میلیون ریال خرید تا نه تنها تولید برق بلکه شبکه توزیع آن را نیز در اختیار داشته باشد.
 این واگذاری در حالی انجام شد که شورای عالی امنیت ملی در همان سال (۱۴۰۰) در نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت بر ضرورت در اختیار حاکمیت بودن شبکه توزیع تأکید کرده بود، اما مورد توجه مسئولان وقت قرار نگرفت.

۹۰ درصد محصولات گلخانه‌ای شمال استان اردبیل صادر می‌شود

اردبیل -  مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل گفت: ۹۰ درصد محصولات تولیدی گلخانه‌های شمال این استان صادر می‌شود.
فضائل بصیری  اظهار کرد: زیرساخت‌های ۱۱۰۰ هکتار از گلخانه‌های شمال استان اردبیل در منطقه مغان آماده شده است که از این میزان ۱۶۵ هکتار به بهره‌برداران واگذار شده است.
وی اضافه کرد: ۲۰۰ تا ۲۵۰ هکتار دیگر هم در حال ساخت و تکمیل سازه با پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۷۰ درصد است و مابقی هم در مراحل شروع عملیات اجرایی است.
مدیر شرکت شهرک‌های کشاورزی استان اردبیل  در خصوص نحوه واگذاری گلخانه‌ها و استقبال از این واحدها اظهار کرد: کارگروه اهلیت‌سنجی واگذاری گلخانه‌های استان متشکل از ۶ عضو که ریاست آن با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان است، اهلیت مالی و فنی متقاضیان را بررسی کرده و بعد از تأیید مدارک و اهلیت متقاضیان گلخانه به افراد واگذار می‌شود.

موج جدید طوفان سیستان
 ۲۱۰۷ نفر را راهی بیمارستان کرد
زاهدان- مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی وقوع طوفان و ریزگرد در منطقه سیستان، ۲هزار و ۱۰۷ نفر به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها مراجعه کردند که ۱۳۶نفر همچنان بستری هستند.
مجید محبی اظهار کرد: در پی موج جدید وزش باد در منطقه سیستان از ۲۸ شهریور تا ۲ مهرماه در پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز، ۲ هزار و ۱۰۷ نفر از مردم این منطقه‏ راهی بیمارستان و مراکز درمانی شدند که از این تعداد ۱۳۶ نفر همچنان بستری هستند.
وی افزود: مشکل تنفسی، قلبی و چشمی از عمده مشکلات مردم در این مدت بوده است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در پی تصادف رخ داده ناشی از کاهش میدان دید نیز سه نفر فوت شدند.

جستجو
آرشیو تاریخی