صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و پنج - ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

با پیگیری‌های وزیر کشور

وضعیت آستارا به شرایط عادی بازمی‌گردد

ایران زمین-  وزیر کشور، کمتر از یک هفته پس از وقوع سیلاب مهیب در آستارا، برای بررسی وضعیت مناطق سیلزده در استان گیلان حاضر شده و از مسئولان استانی خواست که با تلاش شبانه‌روزی و با استفاده از توان مرکز و ظرفیت استان‌های اطراف به سرعت وضعیت شهرستان سیل گرفته آستارا را به شرایط عادی بازگردانند.
احمد وحیدی در نشست شورای اداری شهرستان آستارا گفت: در مسیرهای اصلی؛ پل‌های سریع‌الاحداث و پل‌هایی در کف رودخانه احداث شود تا مشکلات ترافیکی مردم سریع‌تر حل شود.
وی در مورد مشکلات روستاییانی که منازل آنها در کنار رودخانه‌ها دچار آسیب شده نیز گفت: این منازل مسکونی اعم از مجاز و یا غیرمجاز خسارت دیده‌اند و باید به آنها کمک کرد اما باید طی زمانبندی مناسب و مشخصی بررسی‌های لازم انجام شود تا ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها انجام نشود.
وزیر کشور افزود: ترمیم و بازسازی آب‌بندها هم باید با سرعت و در زمان بسیار کوتاه انجام شود ضمن آنکه به روستاییان نیز کمک خواهیم کرد تا مسیرهای دسترسی آنها بازسازی شده و تردد آنها با سرعت بیشتری انجام گیرد. وحیدی در رابطه با آسیب وارد شده به باغات کیوی نیز گفت: باید برای کشاورزانی که باغات کیوی آنها (زمین یا محصولات) در اثر سیل از بین رفته چاره‌اندیشی شود و بررسی شود اگر آسیبی به باغ وارد شده خسارت آن جبران شود.  وی تصریح کرد: باید برای شبکه فاضلاب آستارا به‌عنوان یک شهر بندری و مرزی که به لحاظ صادراتی برای کشور حائز‌اهمیت است سرمایه گذاری لازم انجام شود، شهرداری این شهر شبکه فاضلاب را تکمیل کند تا انتقال آبهای سطحی از این طریق انجام شود. این اقدامات باید در فرصتی اندک و با سرعت بیشتری انجام شود و وضعیت این شهر به حالت عادی برگردد.
جستجو
آرشیو تاریخی