صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و چهار - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

ایران در ایران

کاهش مصرف برق
در بخش کشاورزی اهواز
اهواز - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز از کاهش مصرف برق در بخش کشاورزی این شهرستان بیش از میزان هدفگذاری شده خبر داد.
عبدالحمید عباس شیاری به ارسال ۶ هزار و ۶۲۱ پیامک تشویقی برای مشترکان بخش کشاورزی اهواز در تابستان امسال اشاره کرد و گفت: ۱۵ هزار مگاوات صرفه‌جویی برق سهمیه در نظر گرفته شده برای بخش کشاورزی بود، ولی با همکاری کشاورزان به میانگین ۲۰ مگاوات در روز رسید که بیش از اندازه مورد هدف بوده است.
وی افزایش مصرف برق متقاضیان و فاصله گرفتن از تولید و همچنین مدیریت صحیح بار شبکه را جزو اولویت‌های اصلی در گذر از پیک شبکه برق کلانشهر اهواز عنوان کرد و افزود: باهدف تشویق کشاورزان در برنامه‌ریزی صورت گرفته کشاورزان این منطقه به ۲ گروه تقسیم شدند که ۵۰ درصد اول از ساعت ۱۱ تا ۱۶ عصر و گروه دوم از ساعت ۱۳ تا ۱۸ نسبت به خاموش کردن پمپ‌های مزارع اقدام می‌کردند. شیاری افزود: امسال از سوی وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی توانیر، ۱۴۰ برنامه هدفمند جهت گذر از پیک بار شبکه در نظر گرفته شد.

شروع به کار اتوبوس‌های برقی ایرانی در کرج
کرج - اولین اتوبوس‌های برقی ایران در ناوگان حمل و نقل عمومی کرج شروع به کار می‌کند.
«مهرداد کیانی»، شهردار کرج با تأکید بر اینکه برای حفظ محیط زیست چاره‌ای جز استفاده از سوخت‌های پاک نداریم گفت: اولین اتوبوس‌های برقی ایرانی در کرج شروع به کار می‌کنند.
شهردار کرج با اعلام اینکه تعداد 40 دستگاه اتوبوس برقی به چرخه خدمت‌رسانی افزوده خواهد شد، خاطرنشان کرد: انسان‌محور کردن شهرها با ایجاد پیاده‌راه‌ها و توسعه مسیرهای دوچرخه در کنار استفاده از سوخت‌ پاک می‌تواند ضمن بالا بردن ضریب سلامتی شهروندان به حفظ محیط زیست هم کمک کند.


افزایش خطر غرق‌شدگی
در نقاط سنگ‌چین دریای مازندران
ساری - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر مازندران گفت: مردم از شنا کردن در مناطق سنگ‌چین، دیواره‌ها و صخره‌ها خودداری کنند؛ چراکه بیشترین غریق را در این نقاط داریم.
غلام‌علی فخاری اظهار کرد: دریای مازندران، دریایی خطرناک به شمار می‌آید که شنا کردن در آن متفاوت است.فخاری با اعلام اینکه با تمام ظرفیت خود در طول چهار ماه در سواحل حضور داریم، اظهار کرد: طی این مدت بیش از ۷۰ درصد کاهش غریق داریم.وی خاطرنشان کرد: پهنه خطرپذیری سواحل به دلیل آزادسازی نوار ساحلی، پسروی آب و نقاط ممنوعه بیشتر شد؛ به‌طوری که باوجود اینکه پیش‌بینی می‌شد غریق بیشتر شود اما کاهش غریق داشتیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی