حوادث جهان

زلزله 6.2 ریشتری در نیوزیلند
دولت نیوزیلند اعلام کرد، چهارشنبه زلزله‌ای ۶.۲ ریشتری «جزیره جنوبی» این کشور را لرزاند.به گزارش خبرگزاری فرانسه، کانون این زلزله در ۱۲۴ کیلومتری غـــــــــــــــــرب شــــــهر چرچ‌کرایست بود و در عمق 11 کیلومتری زمین رخ داد.حدود ۱۵ هزار نفر در تارنمای دولت نیوزیلند اعلام کردند که زلزله را احساس کردند.هنوز آماری از تلفات و خسارات احتمالی این زلزله منتشر نشده است.
 
طرح جدید آلمان برای ترویج حمل‌ونقل عمومی
تعدادی از شهرهای آلمان در ادامه برنامه‌های این کشور برای کاهش ترافیک و ترویج فرهنگ استفاده از حمل‌ونقل سازگار با محیط زیست، اجرای طرح تازه‌ای را آغاز کرده‌اند که بر مبنای آن به شهروندانی که حاضر به تحویل گواهینامه رانندگی خود به نشانه امتناع از رانندگی باشند، کارت اشتراک نامحدود برای استفاده از وسایل نقلیه عمومی اعطا می‌شود.به گزارش یورونیوز، در حال حاضر در «دورتموند» به شهروندانی که حاضر به رانندگی با خودروهای بنزینی و دیزلی نیستند بلیت دو ماهه حمل و نقل شهری و منطقه‌ای داده می‌شود. البته متقاضیان باید گواهینامه خود را به مرکز خدمات شهری تحویل دهند. این طرح در «لورکوزن» شامل افراد مسن بالای ۷۵ سال می‌شود. در بُن هم این طرح، افراد دارای بیش از ۶۰ سال را در بر می‌گیرد و مدت بهره‌مندی از آن نیز 6 ماه است.
 
بزرگ‌ترین گل جهان در خطر انقراض
کارشناسان خواستار اقدام فوری برای نجات بزرگ‌ترین گل جهان از خطر انقراض شده‌اند.به گزارش بی‌بی‌سی، یک گروه بین‌المللی از پژوهشگران گفته‌اند: تحقیقات جدید نشان داده است که اکثر ۴۲ گونه از گیاه «رافلزیا» (rafflesia) در حال حاضر در معرض خطر جدی انقراض قرار دارند.به گفته گیاه‌شناسان، قطر گل این گیاه که به «گل لاشه» نیز شهرت دارد، می‌تواند تا یک متر برسد و ظاهر و بوی آن مانند گوشت گندیده است.بو و ظاهر این گل باعث جلب مگس‌های گرده‌افشان می‌شود.
جستجو
آرشیو تاریخی