اخبار پلیس

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا خبر داد
پاکسازی اطراف مدارس
 از وجود معتادان و فروشندگان مواد مخدر
گروه حوادث/ همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی بویژه برخورد با معتادان متجاهر و فروشندگان مواد مخدر در اطراف مراکز آموزشی و تحصیلی در سراسر کشور اجرا می‌شود.
سردار ایرج کاکاوند رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا با اعلام این خبر گفت: یکی از مأموریت‌های اولویت‌دار پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا، اجرای طرح‌های ویژه پاکسازی پیرامون محیط‌های آموزشی بویژه مدارس از حضور عناصر توزیع‌کننده مواد است، به همین منظور پلیس با فعال کردن واحدهای گشتی و یگان‌های ضربت مبارزه با مواد مخدر به صورت محسوس و نامحسوس در سراسر کشور در صدد مقابله جدی با خرده‌فروشان و معتادان متجاهر اطراف اماکن آموزشی است.
رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا همچنین به شناسایی و رصد مدارس واقع در نقاط آلوده و حاشیه‌نشین شهرها توسط پلیس پیش از اجرای طرح‌های پاکسازی اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه با راه‌اندازی قرارگاه تشدید برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر و جمع‌آوری معتادان متجاهر برابر تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور از اسفندماه سال گذشته، شاهد وضعیت نسبتاً مطلوبی در خصوص ساماندهی معتادان متجاهر و برخورد با خرده‌فروشان موادمخدر هستیم همچنین با اشراف اطلاعاتی نقاط آلوده اطراف مدارس و محیط‌های آموزشی تحت رصد و پوشش انتظامی پلیس قرار گرفته است و با قاطعیت با خرده‌فروشان مواد مخدر در این نقاط برخورد می‌شود.
سردار کاکاوند در ادامه پیشگیری را به عنوان رکن اصلی کاهش جرایم در جامعه عنوان کرد و گفت: پلیس از طریق انجام اقدامات فرهنگی با همراهی معلمان پرورشی، مشاوران، گروه‌های هنری و... اقدام به فرهنگ‌سازی در حوزه مبارزه با مواد مخدر و ارتقای توانایی‌هایی نظیر فراگیری مهارت‌های «نه» گفتن و «تاب‌آوری» در بین محیط‌های آموزشی بویژه مدارس پرخطر می‌کند. مقابله و پیشگیری از اعتیاد نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیردولتی است، از این رو نقش دستگاه‌هایی نظیر صدا و سیما، شهرداری، بهزیستی، ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری، سازمان‌های مردم نهاد و... در همکاری با پلیس به منظور آگاهی‌بخشی جوامع هدف بسیار مهم است.
براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، وی در پایان با اشاره به اینکه مبارزه با اعتیاد نیازمند عزم همگانی و مشارکت اجتماعی شهروندان است، خاطرنشان کرد: از شهروندان تقاضا داریم همچون گذشته با پلیس همکاری کرده و هرگونه موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کنند.

اطلاع از ممنوع الخروجی با «پلیس من»
گروه حوادث/معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با بیان اینکه پلیس مهاجرت و گذرنامه امکان استعلام لحظه‌ای ممنوع‌الخروجی را از سالیان گذشته ایجاد کرده است، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق اپلیکیشن «پلیس من»، وضعیت ممنوع‌الخروجی خود را به صورت آنی بررسی کنند و در صورت ممنوع الخروج بودن، کافی است فرد برای پیگیری موضوع به یکی از دفاتر گذرنامه مراجعه نماید.
سردار سعید منتظرالمهدی در ادامه گفت: شهروندان همچنین می‌توانند برای اطلاع از این موضوع به پنجره واحد خدمات فراجا(سخا) نیز مراجعه کنند. پلیس هیچ‌گاه برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم منتظر اقدامات و یا خواست دیگر ارگان‌ها نمانده و در این امور طلایه‌دار، پیشتاز و حتی پیشران سایر دستگاه‌ها است.براساس گزارش پایگاه خبری پلیس، چندی پیش یکی از مسئولان قوه قضائیه عنوان کرده بود فرماندهی انتظامی باید ممنوع الخروجی را به افراد اطلاع دهد. این در حالی است که با توجه به پیشرفت پلیس در حوزه هوشمندسازی، این قبیل موارد از سالیان گذشته اجرایی شده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی