صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

  سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان گفت: فعالان صنایع دستی می‌توانند ظرفیت‌های کشور را در نمایشگاه بین‌المللی صادرات به روسیه، به نمایش بگذارند تا بتوانیم فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و صنایع دستی را به درستی معرفی کنیم.
  علی بیت‌اللهی، عضو هیأت علمی مرکز تحقیقات راه و شهرسازی گفت: با پسروی آب دریای مازندران، رخداد و تشدید فرونشست زمین در سواحل و جلگه‌های استان مازندران قابل پیش‌بینی بود و کاهش تراز این خطر را تشدید می‌کند.
 - مهدی الله‌پور، مدیر کل حفاظت محیط‌زیست خراسان رضوی از ثبت خانواده‌ جدید پلنگ ایرانی در پارک ملی تندوره خبر داد.
  ابوطالب امینی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان از اتخاذ بهترین امکانات درمانی در روند معالجه مهران نصیری، جنگلبان یگان حفاظت منابع طبیعی استان خبرداد.
  مریم جلالی، معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: امروزه دیپلماسی فرهنگ و هنر حرف اول را در دنیا زده و هنرمندان صنایع‌دستی می‌توانند به‌عنوان طلایه‌داران، نقش بسزایی داشته باشند.
 علی محمد طهماسبی، دبیر ستاد ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: معضل گرد و غبار در سرخس به صورت ویژه در حال پیگیری است و از مهلت سه ماهه دستگاه‌های مسئول در این زمینه یک ماه گذشته است.
 سرهنگ محمد رضا زارعی، فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: باند حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و باستانی در شهرستان دهگلان شناسایی و چهار متهم دستگیر شد.
  حسن اکبری، معاون محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به میزان حریق در مناطق چهارگانه طی دو سال اخیر اظهار کرد: به دلیل اقدامات انجام‌شده، میزان حریق در جنگل‌ها نسبت به دو سال گذشته از ۹۰۰۰ هکتار به ۱۲۰۰ هکتار کاهش یافته است و با وجود گرمای بی‌سابقه هوا همچنان نیز روند کاهشی دارد.

  فرزاد شریفی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از اتمام عملیات مرمت و ساماندهی قلعه شیاخ واقع در شهرستان دهلران خبر داد.
  ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بقایای خانه‌هایی کهن که به احتمال بسیار زیاد مربوط به دوران صفویه است در رشت پدیدار شد.
  حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به سفر وزرای کشورهای عضو اکو به این استان در مهر ماه، برگزاری آیین شب اردبیل، بازدید از چند منطقه گردشگرپذیر و تاریخی و نشست اقتصادی را از برنامه‌های تدارک دیده شده برای میهمانان خارجی اعلام کرد.

جستجو
آرشیو تاریخی