صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

تأکید معاون اول رئیس جمهور بر امدادرسانی سریع به سیلزدگان در تماس با استاندار گیلان

حضور میدانی مسئولان در مناطق سیلزده تا عادی شدن وضعیت آستارا

ایران زمین/ وضعیت در آستارا همچنان نارنجی است. اگر چه شدت بارش‌ها فروکش کرده اما آبگرفتگی معابر، خیابان‌ها و خانه‌ها، آسیب دیدن پل‌ها و جاده‌های ارتباطی بویژه جاده‌های فرعی و روستایی، خسارت دیدن انبارهای کشاورزان که محصول برنج برداشت شده را نگهداری می‌کردند و... زندگی عادی مردم در غرب گیلان را مختل کرده است. علی رغم وجود همه این مشکلات، استاندار گیلان اعلام کرده است که همه مدیران برای رفع مشکل مردم و عادی شدن وضعیت مناطق سیلزده پای کار هستند تا زمانی که وضعیت به شرایط عادی بازگردد.

مشکل آب شرب حل می‌شود
صبح روز گذشته، «اسدالله عباسی» استاندار گیلان در مناطق سیلزده شهرستان آستارا حضور پیدا کرده و تأکید کرد: شدت و میزان بارش اخیر باران در شهرستان آستارا طی چند دهه گذشته بی‌نظیر بوده است. چنانکه حدود ۲۳۵ میلی‌متر باران در این شهرستان بارید که در بخش لوندویل شهرستان شدت بارش باعث تخریب یک دهنه پل اصلی و ارتباطی آستارا به تالش شد.
نماینده عالی دولت در گیلان افزود: برای احداث این پل از همین امروز پیمانکار کار خود را آغاز می‌کند و مقرر شده ظرف سه ماه این پل آماده بهره‌برداری شود. وی عنوان کرد: در خصوص آب شرب نیز همه کارکنان فنی آب و فاضلاب استان کار خود را آغاز کرده‌اند و محله به محله آب شرب وصل می‌شود.
عباسی تصریح کرد: با توجه به شرایط موجود و تلاش کارکنان شرکت آبفا تا ظهر امروز مشکل آب در شهرستان آستارا برطرف می‌شود و ظرف ۲۴ ساعت نیز مشکل آب شرب بخش لوندویل مرتفع خواهد شد.
وی با بیان اینکه هم اینک تا برطرف شدن مشکل آب بخش لوندویل، این منطقه با تانکر آبرسانی می‌شود، ادامه داد: بخشی از محلات آستارا دچار آبگرفتگی شده که شرایط در حال مدیریت است. عباسی افزود: همچنین به دلیل آسیب دیدن برخی از تیرهای برق در چند روستا اکیپ‌هایی از اداره برق برای تعمیر در مناطق مذکور حضور یافته تا آسیب دیدگی‌ها را رفع کنند.
 استاندار گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به دستوری که معاون اول رئیس جمهور صادر کرده، خسارت ناشی از سیل به راه‌ها، منازل و مغازه‌ها بررسی، جمع‌بندی و اعلام خواهد شد.

بارش بی‌سابقه در آستارا
طبق گفته «وحید خرمی»، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان، پنج ساعت ابتدایی بارش‌ها در آستارا (معادل ۲۶۵ تا ۲۷۰ میلی‌متر) معادل یک سال دبی بارش در یک استان بوده و به تصفیه خانه آستارا که در ارتفاعات قرار دارد آسیب زده و مشکلاتی را برای تأمین آب شرب شهروندان ایجاد کرده است. البته همکاران بلافاصله برای رفع مشکل حضور پیدا کرده و پس از احیای 200 لیتر از 250 لیتر بر ثانیه آب شرب آستارا، صبح (چهارشنبه) به دبی نرمال خواهد رسید.

خسارت به هکتارها باغ کیوی
اما بارندگی شدید و طغیان رودخانه‌ها، آسیب‌های جدی به زیرساخت‌های شهرها و روستاهای استان گیلان وارد کرد. به گونه‌ای که ۴۰ منزل مسکونی و هکتارها باغ کیوی در سه روستای تالش خسارت دیده و با جاری شدن سیل در بخش شمالی شهرستان تالش، راه ارتباطی و برق ۲ روستا و گاز ۱۰۰ خانوار قطع شد. آنگونه که «فرامرز مرجانی»، سرپرست فرمانداری شهرستان تالش می‌گوید: مطابق هماهنگی مدیریت بحران شهرستان، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها و تیم ارزیاب متشکل از بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، بسیج و دستگاه‌های خدمات رسان در مناطق خطر آفرین حضور داشته و دستگاه‌های خدمات‌رسان به برقراری گاز ۱۰۰ خانوار روستای سفیدسنگان و رفع مشکل کابل‌ها و تیرهای چراغ برق مشغولند.

اسکان 100 خانوار سیلزده
طبق گفته «مرادی»، مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان، با تلاش هلال احمر، نیروهای جهادی و بسیجی و همچنین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تاکنون ۳۰ هزار بسته غذایی در بین مردم و بویژه مردم مناطقی که برق آنان قطع شده، توزیع شده و ۱۰۰ خانوار در چهار نقطه تعیین شده اسکان داده شده‌اند.

 

بــــرش

تأکید «مخبر» بر امدادرسانی سریع

شامگاه دوشنبه«محمد مخبر»، معاون اول رئیس جمهور نیز در تماسی با «اسدالله عباسی» استاندار گیلان از آخرین وضعیت مناطق سیلزده مطلع شد و بر امدادرسانی سریع به حادثه‌دیدگان تأکید کرد. معاون اول رئیس جمهور با دستور به استاندار گیلان پیشگیری از ایجاد تلفات انسانی را ضروری دانست و بیان کرد: خسارات مالی و فیزیکی پس از گزارش و برآورد توسط دستگاه‌های مرتبط دولتی جبران می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی