صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و سه - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

صدور رأی قطعی دادگاه در پرونده قطار شهری اهواز

اهواز - شهردار اهواز از صدور رأی قطعی دادگاه در خصوص وضعیت قطار شهری اهواز خبر داد.
به گزارش ایرنا، رضا امینی گفت: پس از پیگیری‌های فراوان و ارائه مستندات قانونی، رأی قطعی و لازم‌الاجرا در خصوص تعیین تکلیف قطار شهری اهواز، از سوی مراجع قضایی ذیصلاح صادر شد.
وی افزود: بزودی پروژه قطار شهری اهواز از پیمانکار قبلی اخذ و طی فرایند قانونی به پیمانکار واجدالشرایط جدید واگذار خواهد شد.
شهردار اهواز با اشاره به اهمیت توسعه حمل و نقل شهری و لزوم به سر انجام رسیدن هرچه سریع‌تر این پروژه گفت: همزمان با صدور رأی قطعی، مقدمات اولیه اختصاص اوراق مشارکت دولتی برای شروع عملیات اجرایی فاز اول خط یک قطار شهری اهواز در وزارت کشور کلید خورد.
امینی بیان کرد: این اتفاق با حمایت‌های شورای اسلامی شهر اهواز و پیش‌بینی اعتبارات ملی (اوراق مشارکت) و منابع داخلی شهرداری بزودی در مدار کار و فعالیت قرار خواهد گرفت. قرارداد متروی اهواز از سال ۸۵ بین شرکت «کیسون» به عنوان اجرا کننده و شرکت «نورینکو» چین به عنوان تأمین کننده تجهیزات با شهرداری کلانشهر اهواز منعقد شد. این پروژه به طول ۲۳ کیلومتر از نیروگاه زرگان در شمال شرقی اهواز آغاز و تا بیمارستان بقایی امتداد می‌یابد همچنین ۲۴ ایستگاه در طول مسیر احداث می‌شود.
عملیات اجرایی قطار شهری اهواز که از بهمن سال ۸۵ آغاز شده با گذشت حدود ۱۷ سال تنها حدود ۲۸ درصد پیشرفت دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی