صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

فوتبال ایران

تساوی سپاهان
مقابل نیروی هوایی
در بازی‌های گروه C لیگ قهرمانانان آسیا، نیروی هوایی عراق و سپاهان ایران از ساعت 19:30 دیروز برابر هم قرار گرفتند. در این مسابقه، ابتدا تیم میزبان با گل جاسم (15) پیش افتاد اما در ادامه محمد دانشگر (30) و محمد قربانی (67) برای شاگردان ژوزه مورایس گلزنی کردند اما در ادامه جاسم (88) برای نیروی هوایی گل زنی کردتا این دیدار با نتیجه 2-2 به پایان برسد.

 

مغانلو و امیری در کنار فوق ستاره‌ها
فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به صورت رسمی آغاز شد. این فصل از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با رنگ و بویی متفاوت‌تر نسبت به دوره‌های قبل برگزار خواهد شد چرا که ستاره‌های بزرگ فوتبال جهان همچون، کریستیانو رونالدو، سادیو مانه، مارسل بروزویچ، آیرمیک لاپورت، نیمار، روبن نوس، میلینکوویچ ساویچ، کریم بنزما، فابینیو، انگولو کانته، فیلیپ کوتینیو، میرالم پیانیچ، پاکو آلکاسر و مروان فلینی در این دروه از رقابت‌ها حضور دارند و همین موضوع سبب شده تا علاقه‌مندان به فوتبال در جهان نگاه ویژه‌ای به این دوره از رقابت‌ها داشته باشند. از همین رو سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به معرفی ستاره‌های تأثیر‌گذار در این دوره از رقابت‌ها پرداخته است که در بخشی از این گزارش به معرفی وحید امیری کاپیتان پرسپولیسی‌ها و شهریار مغانلو مهاجم ملی‌پوش سپاهانی‌ها در کنار رونالدو، نیمار، بنزما، اکرم عفیف و فیلیپ کوتینیو به عنوان ستاره این دوره از رقابت‌ها پرداخته است. کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد وحید امیری نوشت: «امیری یکی از با تجربه‌ترین بازیکنان در پرسپولیس است، وی یک چپ پا همه کاره برای این تیم است که در حال ورود به هفتمین فصل حضور خود در این باشگاه است. او یکی از ستاره‌های پرسپولیس در راه رسیدن به فینال لیگ قهرمانان آسیا در سال ۲۰۲۰ بود. او ۴۷ بازی در این رقابت‌ها انجام داده است که با ۱۰ گل نقش بزرگی در موفقیت پرسپولیس در این رقابت‌ها داشته است.» علاوه بر این ای اف سی در خصوص شهریار مغانلو نوشت: «مهاجم ۲۸ ساله سپاهان از یک رکورد جالب توجه در لیگ قهرمانان آسیا برخوردار است. او تنها در ۱۱ بازی در این رقابت‌ها موفق به زدن هفت گل و ثبت یک پاس گل به نام خود شده است با وجود اینکه هرگز در مراحل حذفی بازی نکرده است.»


بازگشت آزمون بعد از ۱۰۰ روز به فوتبال اروپا
مأموریت غیرممکن سردار در رم
در روزهای پایانی نقل و انتقالات فوتبال اروپا سردار آزمون مهاجم ۲۸ ساله تیم ملی فوتبال ایران با قرارداد یک ساله و قرضی و بند خرید ۱۲ میلیون یورویی به تیم آ اس رم ایتالیا پیوست تا شاگرد خوزه مورینیو در این تیم باشد.
 سردار آزمون در یک فصل و نیم حضور خود در بایرلوکوزن در ۴۴ بازی برای این تیم آلمانی به میدان رفت که موفق به زدن ۵ گل و ثبت ۵ پاس گل شد تا این مهاجم ایرانی آن‌طور که انتظار می‌رفت نتواند انتظارات را برآورده کند تا با نظر ژابی آلونسو سرمربی اسپانیایی لورکوزن این بازیکن با قرارداد قرضی از این تیم جدا شود تا شانس خود را در پایتخت ایتالیا و زیر نظر مورینیو امتحان کند.
هرچند سردار در جالوروسی نیز کار سختی برای حضور در ترکیب دارد. پائولو دیبالا که با آرژانتین به عنوان قهرمانی جهان رسید در کنار تامی آبراهام و آندرا بلوتی مهاجمان رم هستند که به خودی خود کار این مهاجم ایرانی برای حضور در ترکیب را سخت می‌کنند.
کار سردار زمانی سخت‌تر می‌شود که بدانیم رمی‌ها بعد از جذب آزمون به سراغ مهاجم تیم ملی بلژیک رفتند و با قرارداد قرضی روملو لوکاکو مهاجم فصل گذشته اینترمیلان را از چلسی به خدمت گرفتند. لوکاکو که یکشنبه شب در کنار دیبالا در دومین بازی خود با لباس جالوروسی به میدان رفت موفق شد نخستین گل خود برای این تیم را در دقیقه ۸۲ به ثمر برساند. دیبالا نیز در دقایق ۲ و ۵۵ بازی موفق شد دو بار دروازه امپولی قعرنشین را باز کند. در ادامه نیز بلوتی دیر مهاجم رمی‌ها که در دقیقه ۶۵ بازی به جای دیبالا به میدان آمد، در دقایق ۷۹ و ۸۲ پاس گل داد تا او نیز نقش پررنگی در برد ۷ گل رم داشته باشد.
مورینیو در دقیقه ۸۴ تنها دو دقیقه بعد از گلزنی لوکاکو ترجیح داد مهاجم ایرانی خود را که با مصدومیت جزئی به جالوروسی منتقل شد به میدان بیاورد تا آزمون نیز دقایقی هر چند کوتاه فرصت داشته باشد خودی نشان دهد.
 این درحالی است که آزمون آخرین بار در رقابت‌های باشگاهی در ۶ خرداد ماه در بازی لورکوزن با تیم بوخوم در هفته ۳۴ رقابت‌های بوندسلیگا از ابتدا در ترکیب لورکوزن قرار گرفته بود حالا بعد از 100 روز به میادین بازگردد.

جستجو
آرشیو تاریخی