صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

پرسه های میمـون سرگـردان در شهـــــر

گروه حوادث/ میمون سرگردان که در خیابان‌های جنوب شهر تهران پرسه می‌زد با کمک امدادگران آتش‌نشانی و محیطبانان به دام افتاد.
 علیرضا رحمتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست استان تهران با اعلام این خبر گفت: روز یکشنبه در تماس مردمی با خبر شدیم که یک قلاده میمون در خیابان سرگردان است بلافاصله محیطبانان این اداره در محل حاضر و با همکاری پرسنل آتش‌نشانی ایستگاه شماره ۶۷ تهران و با تلاش فراوان موفق به زنده‌گیری این حیوان شدند. این میمون که از گونه «رزوس» بود پس از زنده‌گیری به کلینیک حیات وحش پردیسان تحویل داده شد.
 معاون مدیرکل و رئیس اداره حفاظت محیط زیست تهران در ادامه گفت: میمون رزوس که از جمله جانوران جنوب شرق آسیا محسوب می‌شود، متأسفانه در سال‌های اخیر به‌صورت غیرقانونی و از راه قاچاق وارد کشور شده است و عده زیادی به دلیل ناآگاهی اقدام به نگهداری این حیوان در منزل می‌کنند اما از آنجا که این گونه در زمره گونه‌های مهاجم برای حیات وحش کشور محسوب می‌شود، می‌تواند به تهدیدی جدی علیه اکوسیستم‌های طبیعی و تنوع زیستی کشور تبدیل شود و با انتقال بیماری و تداخلات ژنتیکی و رقابت غذایی با گونه‌های بومی، حیات این گونه‌ها را با خطر مواجه کند.
 به گزارش روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، رحمتی در پایان اظهارکرد: نگهداری این گونه حیوانات در منزل علاوه‌بر اینکه غیرقانونی است، به دلیل داشتن بیماری‌های مشترک با انسان خطر ابتلا به بیماری‌های خطرناک را در انسان افزایش می‌دهد.
جستجو
آرشیو تاریخی