صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد و دو - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

شلیک پلیس به سارقان موتورسوار

گروه حوادث/  سارق موتورسوار که با همدستی پسرخاله‌اش قصد سرقت گوشی تلفن همراه یک رهگذر را داشت در عملیات تعقیب و گریز پلیس کشته شد.
به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، ساعت 9:30 شامگاه یکشنبه 26 شهریور، تیراندازی مرگباری از سوی مأموران کلانتری 101 تجریش به بازپرس محمدمهدی براعه اعلام شد. بدنبال اعلام این خبر بازپرس جنایی دستور تحقیقات  را صادر کرد و در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد مأموران گشت موتورسوار کلانتری تجریش در محدوده بلوار کاوه، صدای فریاد کمک خواهی زن جوانی را شنیده و بلافاصله خود را به محل رساندند. آنها متوجه دو مرد موتورسوار شدند که قصد سرقت گوشی تلفن زن جوان را داشتند. با دیدن این صحنه مأموران وارد عمل شده و موتورسواران سارق با دیدن مأموران اقدام به فرار کردند.
بدین ترتیب تعقیب و گریز 10 دقیقه‌ای آغاز شده و مأموران چندین بار به سارقان دستور ایست دادند. اما موتورسواران بدون توجه به اخطارها اقدام به فرار کرده و مأموران در نهایت در بالای پل صدر با رعایت قوانین به کارگیری سلاح اقدام به تیراندازی کردند. به علت اصابت گلوله به راننده موتورسیکلت و عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، موتورسیکلت با گاردریل پل برخورد کرد و متوقف شد. پس از دستگیری سارقان باتوجه به اینکه راننده موتورسیکلت با شلیک گلوله و برخورد با گاردریل مصدوم شده بود به بیمارستان منتقل شده اما ساعتی بعد تسلیم مرگ شد.
در تحقیقات صورت گرفته به دستور بازپرس جنایی و بررسی‌های اولیه مشخص شد که مأموران قوانین به کارگیری سلاح را رعایت کرده‌اند. این در حالی است که متهم دستگیر شده در تحقیقات گفت: متوفی پسر خاله‌ام بود. هر دو سوابق متعدد کیفری در زمینه موادمخدر، زورگیری، شرارت، کیف قاپی، سرقت گوشی تلفن همراه، نزاع و درگیری و سرقت داخل خودرو داریم.
در بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل حادثه مشخص شد که سارقان هنگام دستگیری با مأموران درگیری فیزیکی داشته‌اند.
سرهنگ صادق ضرونی، سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری تهران بزرگ، در این رابطه گفت: به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران تحقیقات در این رابطه ادامه دارد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی