گزارش و خبر

پیروزی پورتو با گلزنی مهاجم ایرانی
بازگشت طارمی با «هیس»!
مهدی طارمی جمعه شب پس از گذشت چهار دیدار، بالاخره توانست در پنجمین هفته از فصل جدید رقابت‌های لیگای پرتغال برای پورتو گلزنی کند تا تیمش با تک گل او مقابل استرلا آمادورا به پیروزی برسد. ستاره ایرانی در شرایطی تک گل سه امتیازی تیمش را به ثمر رساند که به عنوان بازیکن تعویضی در دقیقه 15 وارد زمین شده بود.
او در دقیقه 29 این بازی روی پاس گل په په، گلی دیدنی و زیبا را به ثمر رساند تا پورتو با این برد با 13 امتیاز در صدر جدول قرار بگیرد. پس از پایان این دیدار سایت «گل پوینت» پرتغال در ارزیابی فنی‌اش از این بازی به ستاره ایرانی پورتو امتیاز 9 از 10 را داد تا طارمی به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شود. در این بین این دیدار با برخی حواشی هم همراه بود. پس از اینکه طارمی موفق شد دروازه استرلا آمادورا را باز کند، به سمت جایگاه هواداران رقیب رفت و با نشان دادن علامت هیس، از آنها خواست سکوت کنند.
 این در حالی است که در روزهای گذشته، باشگاه اسپورتینگ بیانیه عجیبی را علیه طارمی منتشر کرد و یکی از پیشکسوتان این باشگاه نیز اظهارات نژادپرستانه‌ای را علیه مهاجم ایرانی پورتو به زبان آورد و حالا نیز طارمی به لیسبون آمده بود و برابر هواداران شهری قرار گرفته بود که چند سالی است به دشمن شماره یک او تبدیل شده‌اند. البته انتشار ویدیویی از سکوهای استادیوم خانگی استرلا آمادورا نشان می‌داد در زمانی‌که طارمی برای ورود به زمین مشغول گرم کردن بود، هواداران میزبان با شعارها و برخی اقدامات، بازیکن ایرانی پورتو را تحریک کردند و قصد داشتند تمرکز او را بر هم بزنند.
در ویدیویی که منتشر شده، یکی از تماشاگران حاضر در ورزشگاه، عینک و کلاه شنایی را در دست دارد و آن را به طارمی نشان می‌دهد. در پرتغال زمانی‌که یک بازیکن در محوطه جریمه برای گرفتن خطای پنالتی شبیه‌سازی می‌کند، از او به عنوان یک شناگر که درون استخر شیرجه می‌زند، نام برده می‌شود. از آنجایی که هواداران اسپورتینگ و بنفیکا اعتقاد دارند طارمی در محوطه جریمه به دنبال فریب داوران است، به مهاجم ایرانی القابی در رابطه با استخر و شنا داده شده و این تماشاگر نیز به همین منظور وسایل شنا را به استادیوم برده بود که طارمی با به ثمر رساندن تک گل این بازی، به خوبی جواب هواداران میزبان را داد و آنها را به سکوت دعوت کرد.

اهدای پیراهن طارمی به کودک هوادار پورتو
طارمی پس از پایان این دیدار برای احترام به هواداران پورتو به سمت آنها رفت و پیراهنش را به یک کودک با پوستر سلام مهدی و پرچم ایران اهدا کرد و به ابراز احساسات هواداران واکنش نشان داد. اکانت رسمی باشگاه پورتو به این حرکت طارمی واکنش نشان داد و با انتشار فیلمی نوشت: «مهدی طارمی ۲ گل ملی و یک گل باشگاهی؛ هفته بدی نیست!»


باهویی به تهران رسید
نبیل باهویی، مهاجم جدید پرسپولیس جمعه شب وارد تهران شد. باهویی اصلیتی مراکشی - سوئدی دارد و در روزهای اخیر جذب این بازیکن توسط سرخ پوشان جنجال ساز شده بود. چرا که این بازیکن با نظر کادر فنی پرسپولیس جذب نشد و باهویی با نظر مدیریت باشگاه به جمع سرخپوشان اضافه شد. در این بین رضا درویش و یحیی گل‌محمدی روز جمعه جلسه‌ای درباره مسائل تیم برگزار کرده و با هم گفت‌وگو کردند. در این جلسه دو طرف پیرامون دغدغه‌ها و مشکلات اعضای تیم، دیدار با النصر و حضور قدرتمند در لیگ قهرمانان آسیا و سایر برنامه‌های پیش روی تیم با یکدیگر صحبت کردند. درویش نیز بر تلاش باشگاه برای رفع مشکلات مالی و دغدغه‌های بازیکنان تأکید کرد.


بازیکن عراقی نساجی روادید نگرفت
نساجی یکی از سه نماینده فوتبال ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، دیروز برای برگزاری نخستین دیدار خود عازم هند شد. شاگردان مهدی رحمتی در حالی وارد هند شدند که علا عباس، مهاجم عراقی خود را به دلیل عدم صدور روادید توسط سفارت هند در اختیار نخواهند داشت. بر همین اساس باشگاه نساجی اعلام کرد: «علیرغم پیگیری‌های مسئولان باشگاه در سفارت ایران در هند و همچنین کنسولگری ایران در این کشور، روادید مهاجم عراقی تیم نساجی ایران صادر نشده و این بازیکن نمی‌تواند نماینده کشورمان را در بازی پیش رو همراهی کند. در این راستا حتی دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون فوتبال ایران با ارسال نامه به سفارت هند خواستار صدور روادید علا عباس شدند اما به هیچ‌کدام از نامه‌ها ترتیب اثر داده نشد.» نساجی که اولین حضور در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه می‌کند، در سید دوم قرعه‌کشی این رقابت‌ها در گروه D با تیم‌های الهلال عربستان، بمبئی سیتی هند و نوبهار ازبکستان همگروه است. دیدار بمبئی سیتی هند و نساجی ایران دوشنبه ۲۷ شهریور از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی