آخرین شرایط برای برگزاری دیدار پرسپولیس- النصر

آزادی؛ آماده میزبانی باشکوه از یاران رونالدو

محمدمحمدی سدهی
خبرنگار

 ورزشگاه آزادی در فاصله 2 روز تا برگزاری دیدار پرسپولیس ایران- النصر عربستان تمام نگاه‌ها را به سوی خود معطوف کرده است؛ ورزشگاهی که از ماه‌ها پیش در دست تعمیر است. این موضوع باعث شد تا اما و اگرهایی در خصوص آماده شدن این ورزشگاه برای میزبانی 2 نماینده کشورمان (پرسپولیس- نساجی) در لیگ قهرمانان آسیا به‌وجود بیاید. در این بین روز جمعه عکسی از ورزشگاه آزادی منتشر شد که نشان می‌داد کار نصب بخشی از سکوهای طبقه اول و دوم ورزشگاه به پایان نرسیده و به نظر می‌رسد که در فاصله کوتاه تا میزبانی شاگردان گل‌محمدی از یاران رونالدو این بخش از سکوها آماده نشود.
در این شرایط مسئولان ورزش کشور در حال بازدید از ورزشگاه آزادی هستند و روز جمعه هم این اتفاق افتاد و کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان همراه با تعدادی از مسئولان فدراسیون فوتبال از ورزشگاه آزادی بازدید کردند تا در جریان آخرین وضعیت بازسازی و آماده‌سازی این ورزشگاه قرار بگیرند. در همین روز مهیار عسگریان، سرپرست شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور درخصوص روند آماده‌سازی ورزشگاه آزادی گفت: «زیرساخت‌ها برای بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نصب و تجهیز شده است و روز شنبه یا یکشنبه با حضور خبرنگاران، از شرایط ورزشگاه آزادی رونمایی می‌کنیم و ورزشگاه را در شأن کشورمان، آماده برگزاری بازی خواهیم کرد. همه موضوعات از لحاظ زیباسازی در شأن کشورمان خواهد بود. علاوه بر این در ۲۰ روز گذشته اقدامات مؤثری برای چمن ورزشگاه انجام دادیم و همین الان هم به اوضاع چمن رسیدگی می‌کنیم که برای روز بازی پرسپولیس و النصر به شرایط ایده‌آل برسد.»
علاوه بر این شهاب مالمیر، سرپرست روابط عمومی شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور در خصوص وضعیت سکوهای این ورزشگاه به «ایران» گفت: «سکوهای طبقه پایین ضلع غربی ورزشگاه تا زمان برگزاری این دیدار قطعاً آماده می‌شود. در حال حاضر کار جایگذاری بتن‌ها روی سکو در حال انجام است و مطمئناً طبقه اول تا زمان برگزاری این بازی آماده خواهد شد. اما سکوهای طبقه دوم همانگونه که اعلام شده بود، مهر یا آذرماه آماده می‌شود.»
او در خصوص شرایط ظاهری ورزشگاه آزادی و اقدامات صورت گرفته در این خصوص بیان داشت: «در بحث زیباسازی هم کارها در حال انجام است و این بخش هم تا روز برگزاری این دیدار به پایان می‌رسد. بحث زیباسازی ورزشگاه آزادی اهمیت زیادی دارد و تلاش تمامی ارکان شرکت توسعه بر این است که ورزشگاه آزادی میزبانی باشکوه در لیگ قهرمانان آسیا باشد.»

چمن مطلوب و نصب VAR
در زمان برگزاری لیگ برتر تیم‌ها بارها از کیفیت بد چمن ورزشگاه آزادی انتقاد کردند اما حالا به‌نظر می‌رسد که کیفیت چمن ورزشگاه در شرایط خوبی قرار دارد و علاوه بر این قرار است اقدامات لازم در این چند روز نیز انجام شود. علاوه بر این پس از پیگیری‌‌های اخیر در مورد ورود تجهیزات مربوط به VAR، این تجهیزات صبح دیروز به ایران رسید و با حضور اینوکویچی تاکاکی، نماینده و افسر AFC در بحث سیستم VAR، در ورزشگاه آزادی نصب شد. قرار است ۸ دوربین تلویزیونی هم در اختیار اتاق VAR قرار بگیرد. محل تردد اصحاب رسانه، مربیان و بازیکنان برای ورود به سالن نشست‌های خبری نیز تا حد زیادی بازسازی شده و طی روزهای شنبه یا یکشنبه رونمایی خواهد شد.

درخواست پرسپولیس رد شد؛ اجازه حضور تنها ۲۷ نفر در آزادی!
در شرایطی که همه چیز برای میزبانی پرسپولیس از النصر آماده است، غیبت هواداران مهمترین اتفاق این دیدار خواهد بود. بر همین اساس باشگاه پرسپولیس از کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بخشش محرومیت تماشاگرانش درخواست داده بود. نضال بحران سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا درباره این موضوع در مصاحبه با شبکه «العربیه» گفت: «باشگاه پرسپولیس به دلیل رأی انضباطی که در گذشته صادر شده، دیدارش با النصر در اولین بازی لیگ قهرمانان آسیا بدون تماشاگر خواهد بود. مسئولان AFC به فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس تأکید کردند، فقط ۲۷ نفر اجازه حضور در ورزشگاه برای دیدار با النصر را خواهند داشت و در صورتی که بیشتر از این نفرات در ورزشگاه حضور داشته باشند، پرسپولیس شامل جریمه مالی سنگین و محرومیت دوباره از حضور تماشاگران خواهد شد.»

استقرار رونالدو و النصری‌ها در هتل اسپیناس پلاس
در بحث حضور تیم النصر و ستاره‌های این تیم عربستانی همچون رونالدو و مانه، جلساتی با حضور مسئولان فدراسیون فوتبال، حراست، باشگاه پرسپولیس، شورای تأمین و... برگزار شد. در پی این جلسات مشخص شد که هتل اسپیناس پالاس محل اسکان تیم النصر عربستان خواهد بود و حفاظت ویژه‌ای از محل اسکان این تیم و بازیکنانش صورت خواهد گرفت. همچنین به احتمال فراوان، مشاور عالی رئیس فدراسیون فوتبال عربستان برای تماشای این دیدار حساس به تهران خواهد آمد تا در ورزشگاه آزادی این بازی را از نزدیک تماشا کند. علاوه بر این از عربستان خبر می‌رسد که کاروان نماینده این کشور، روز دوشنبه وارد تهران می‌شود.

 

میزبانی سرخپوشان
 پس از 4 سال و 4 ماه در آزادی

پرسپولیسی‌ها سرانجام پس از چهار سال و چهارماه طلسم بازی در خارج از آزادی را شکستند. آخرین باری که سرخ‌ها در استادیوم خانگی به مصاف رقبا رفتند، هفته آخر لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ در اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ بود که پرسپولیسی‌ها در حالی که از صعود به دور بعد باز مانده بودند، در یک بازی تشریفاتی موفق به شکست دادن السد با دو گل شدند. نکته جالب توجه از آن بازی خداحافظی ژاوی با پیراهن السد از مستطیل سبز بود. بعد از آن بازی اسطوره بارسایی‌ها برای همیشه کفش‌هایش را آویخت و دنیای پرافتخار بازیگری‌اش را برای همیشه در تهران پایان داد.

جستجو
آرشیو تاریخی