صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

سلامــت

پژوهشگر حوزه دارو و درمان اعلام کرد
دومین کشور دنیا در تولید واکسن نوترکیب آنفلوانزا هستیم
دبیر انجمن داروسازان تهران در خصوص موفقیت ایران در تولید واکسن‌های نوترکیب گفت: «ایران پس از امریکا دومین کشور موفق دنیا در تولید واکسن نوترکیب آنفلوانزا است که توانسته با بهره‌گیری از فناوری نوین و همفکری نخبگان صنعت بیوتکنولوژی به این هدف بزرگ دست یابد.»
به گزارش ایرنا، محمدامین قبادی افزود: «واکسن چهار ظرفیتی تولید داخل، همه کارآزمایی‌های بالینی را سال‌ها پیش با موفقیت گذرانده و تأییدیه وزارت بهداشت، پزشکان و متخصصان مختلف را نیز دارد و امسال سومین سال تولید و مصرف این واکسن در کشور است.»
قبادی افزود: «این واکسن ۲۶۰ هزار تومان قیمت دارد و در داروخانه‌های کشور موجود است و ضرورت دارد حمایت لازم از واکسن تولید داخل توسط نهادها و مجموعه‌های مصرف کننده صورت گیرد.»


بیمه درمان اعتیاد
با رعایت اصول محرمانگی
سرپرست اداره کل بیمه سلامت استان تهران جزئیات پوشش بیمه‌ای درمان اعتیاد را تشریح کرد و گفت: «بر اساس مصوبات هیأت دولت، برای خدمات سرپایی درمان اعتیاد مشتمل بر سم‌زدایی و مشاوره‌های روان درمانی، درمان نگه‌دارنده و... تا ۷۰ درصد تعرفه دولتی را در مراکز دولتی پرداخت می‌کنیم.»
به گزارش ایسنا، دکتر محمد غلام‌نژاد درخصوص تغییر پروتکل‌های درمان اعتیاد، گفت: «در حال حاضر با مراکز ترک اعتیاد سرپایی و مراکز MMT خصوصی و دولتی قرارداد می‌بندیم. در استان تهران با ۳۶ مرکز ترک اعتیاد سرپایی قرارداد داریم و در پرداخت‌های این بخش هم به روز هستیم. اطلاعات نوع درمان انتخابی و مراحل درمانی، اطلاعات مرکز درمان، تشکیل پرونده الکترونیکی بیمه درمان اختلال مصرف مواد و... همگی با رعایت اصول محرمانگی و امنیت ثبت می‌شود.»
وی افزود: «برای افراد بی‌بضاعت و کودکان کمتر از ۱۴ سال نیز با معرفی‌نامه بهزیستی تا ۹۰ درصد هزینه‌ها را پوشش می‌دهیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی