صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هشتاد - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

۴۳۰ اتوبوس و 6 رام قطار، از اول مهر به ناوگان حمل و‌نقل برمی‌گردد

دست پُر شهرداری برای مهر

بلیت مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مهرماه رایگان است

به گفته مدیرکل حمل‌و‌نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، رایگان بودن بلیت مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان در مهرماه، ورود ۴۳۰ اتوبوس اورهال‌شده به تهران و توزیع بار و کالا بعد از ساعت ۱۰صبح، از تمهیدات ترافیکی ستاد استقبال از مهر شهرداری تهران برای سال تحصیلی جدید است. به گزارش ایسنا، مهدی گلشنی، در تشریح اقدامات شهرداری برای آغاز سال تحصیلی جدید، افزود: از شهردار تهران تأییدیه گرفته‌ایم که اگر شهروندان از طریق سامانه «شهرزاد» اقدام به خرید و شارژ کارت بلیت کنند مشمول ۳۰درصد تخفیف در مهرماه می‌شوند. البته این مهم نیازمند اخذ مصوبه شورای‌شهر است.

ورود ۴۳۰ اتوبوس اورهال‌شده به تهران
مدیرکل حمل‌و‌نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران، با اعلام اینکه ۵۰‌مسیر ایستگاه اتوبوس در خط ویژه با استفاده از روش‌های نوین، کف‌سازی و بهسازی شده است، گفت: «حدود ۴۳۰ دستگاه اتوبوس اورهال شده است و تا ابتدای مهرماه این اتوبوس‌ها به چرخه حمل‌و‌نقل عمومی وارد می‌شوند که جان تازه‌ای به ناوگان اتوبوسرانی تزریق می‌شود و تغییرات محسوسی در سطح شهر ایجاد خواهد شد.» وی همچنین از راه‌اندازی شاتل سرویس‌ها با استفاده از ون‌های جدید خبر داد و گفت: برای اول مهرماه در خطوط پُرتقاضا سیستم «شاتل سرویس» راه‌اندازی می‌شود.
رفع گره‌های ترافیکی
ناشی از فعالیت مدارس
مدیرکل حمل‌و‌نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران همچنین از اختصاص شش خط معاینه فنی ویژه سرویس مدارس خبر داد و گفت: بررسی‌ها نشان داده که برخی مدارس گره ترافیکی ایجاد می‌کنند، به‌گونه‌ای که به دلیل داشتن دانش‌آموز زیاد یا حجم بالای تردد خودروها و سرویس‌ها برای سوار و پیاده کردن این دانش‌آموزان ترافیک ایجاد می‌شود. از کمیته‌های استقبال از مهر در مناطق خواسته‌ایم که این مدارس را شناسایی کنند و برنامه مدیریت ترافیکی برای آنها در نظر بگیرند. وی با بیان اینکه هماهنگی با آموزش‌و‌پرورش انجام شده است تا از حیاط این‌گونه مدارس برای سوار و پیاده شدن دانش‌آموزان از سرویس مدرسه استفاده شود، گفت: وقتی سرویس مدرسه دانش‌آموز را در معبر پیاده می‌کند این باعث ایجاد صف در حرکت خودروها و نهایتاً ایجاد ترافیک می‌شود که از شهرداران مناطق و شورای مدارس خواسته‌ایم این مشکل را حل کنند.

اتوبوس مدرسه در 20 خط راه می‌افتد
سخنگوی شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران درباره فعالیت خطوط اتوبوس سرویس مدرسه توضیحاتی ارائه کرد و گفت: ۲۰ خط برای این اتوبوس‌ها جانمایی شده‌ است. احسان تقدسی درباره راه‌اندازی خط «اتوبوس مدرسه» به ایسنا گفت: تجربه سنوات گذشته نشان داده است که دانش‌آموزان از داشتن مسیر اتوبوس سرویس مدرسه رضایت دارند و بر همین اساس در سال تحصیلی جدید به مانند سنوات گذشته، در ۲۰ خط اتوبوس‌هایی را مخصوص جابه‌جایی دانش‌آموزان جانمایی کردیم که تحت عنوان «اتوبوس مدرسه» فعال هستند.
این اتوبوس‌ها با نصب برچسب از سایر اتوبوس‌ها منفک می‌شوند و ساعت فعالیت آنها نیز متفاوت است. اتوبوس‌های مدرسه در ساعت شروع و پایان فعالیت مدارس به ایستگاه‏‌های مشخص شده در نزدیکی مراکز آموزشی و برای جابه جایی دانش‌آموزان اعزام می‌شوند. در زمان ارائه سرویس توسط اتوبوس مدرسه، صرفاً دانش‌آموزان می‌توانند از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.

جستجو
آرشیو تاریخی