صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

تهدید به قتل برای دیدار با رهبری
مجید بامری، فعال رسانه‌ای سیستان و بلوچستان در توئیترش نوشت: «گروهک تروریستی و رسانه‌های معاندین، کسانی که می‌خواستند به دیدار مقام معظم رهبری برن رو اینجوری تهدید به ترور میکردن؛ یکی از اونا، مولوی الیاس قاضی بود که علی رغم تهدید به قتلش اما به دیدار امام خامنه‌ای عزیز رفت...»
 

وطن‌دوستی در شرایط همه‌چیز مهیا، معنا ندارد
محمدرضا کردلو، فعال فرهنگی در توئیتی نوشت: اگر قرار بود وطن‌دوستی و تعصب به خاک، معطوف و موکول به ‌OK بودن همه‌شرایط باشد، دیگر قهرمان ملی معنا نداشت. به تاریخ نگاه کنید!
 

نقش سینماگران در پیشرفت کشور بی‌نظیر است
محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در اینستاگرامش به مناسبت روز ملی سینما نوشت: «با تجربه‌ای که در همکاری با سینماگران و هنرمندان عزیز کشورمان داشتم، دریافتم که در مسیر رسیدن کشور به قله‌های افتخار -همان‌طور که در مقاطع مختلف رهبر معظم انقلاب اشاره کردند- هنرمندان و بویژه سینماگران می‌توانند نقش بی‌نظیری ایفا کنند. امروز سلطه‌گران عالم از ظرفیت سینما برای منافع سلطه خود استفاده می‌کنند و عموم هنرمندان ما نیز از این امر آگاهند... اهالی سینمای ما در چهار دهه گذشته نشان داده‌اند که به ایران و ایرانی علاقه‌مندند؛ در ادامه این مسیر، سینماگر ما باید ویژگی‌های برجسته مردم خود را ازقبیل معنویت، فداکاری، حق‌جویی، علاقه فزاینده به ایران، همدلی، زیست مؤمنانه، مهربانی و میهمان‌نوازی، ایثار و ایستادگی در برابر دشمن، باز هم به دنیا نشان دهند و در برابر عملیات روانی علیه ایران بایستند. جمهوری اسلامی ایران در مسیر پیشرفت برای رسیدن به قله‌های افتخار به سینمای آرمانگرای خود نیازمند است و قدر جامعه سینمایی و اهالی فرهنگ خود را می‌داند.»
همچنین سعید الهی کارشناس سینما در همین باره در توئیترش نوشت: «سینمای تراز انقلاب اسلامی دو مؤلفه مهم دارد: 1/ روایت و قصه جذاب و فرم هنری استاندارد. 2/ محتوای: اندیشه ورزانه، توحیدی و اخلاقی. وسعت این تعریف به حدّی است که هر فیلم مفهومی و موقعیتی سالم را در خود جای می‌دهد؛ مگر اینکه وجود سازنده مصداق فی قلوبهم مرض باشد!»


اتفاقی بی‌سابقه در رسانه‌های ایران
شهاب اسفندیاری، مدیر دانشگاه صداوسیما با اشاره به روزنامه تهران‌تایمز در توئیترش نوشت: «گمان نکنم در تاریخ مطبوعات ایران سابقه داشته باشد یک روزنامه ایرانی قبل از روزنامه‌های امریکا به یک سند مهم داخلی وزارت امور خارجه امریکا دسترسی پیدا کرده و فضای سیاسی داخل امریکا را این‌چنین تحت‌تأثیر قرار داده باشد.»
 

نماز اول وقت، راهی برای جدایی از حب دنیا
حساب رسمی منتسب به حجت‌الاسلام سید محمدمهدی میرباقری در توئیتر نوشت: «انسان اگر نمی‌تواند از خواب و استراحت و مجلسش بگذرد که نماز اول وقت بخواند، پس چطور می‌تواند بگوید من از حُبّ دنیا خالی شد‌ه‌ام؟»
 

واکنشی به یک پژوهش جهت‌دار و تهمت به ایرانی‌ها
مازیار خسروی، روزنامه‌نگار در واکنش به نتایج جهت‌دار پژوهش مؤسسه کینگزکالج لندن که ایران را نژادپرست‌ترین کشور دنیا دانسته، در توئیترش نوشت: «انگلیس مهاجر غیرقانونی را در کشتی زندانی کرده یا به آفریقا می‌فرستد اما ما نژادپرستیم! در ترکیه مهاجر افغان را شکنجه و خانمان پناهجوی سوری را آتش می‌زنند اما ما نژادپرستیم! در اسرائیل، تنها دموکراسی خاورمیانه‌! فلسطینی را در سرزمین مادری خودش به صلابه می‌کشند اما ما نژادپرستیم!»

جستجو
آرشیو تاریخی