صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

حضور کیومرث هاشمی در جلسه تمرین سنگین شمشیربازان

قربانی: کمبودها، تیم را در قهرمانی جهان زمین زد

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

شمشیربازان سابر، دیروز آخرین اردوی بازی‌های آسیایی را در حضور کیومرث هاشمی، پرقدرت شروع کردند. در حالی که قرار بود برنامه صبح اردو، تمرین بدنسازی باشد، اما با حضور سرپرست وزارت ورزش، شمشیربازان مرور تکنیک را انجام دادند. طوری که امین قربانی سرمربی تیم ملی می‌گوید: «سرپرست وزارت نیم ساعت تمرین را تماشا کردند و خیلی لذت بردند. بچه‌ها با تمرین خیلی جدی، با تغییر برنامه، فشار زیادی را تحمل کردند.» او که این روزها دلش می‌خواهد شاگردانش بدون دغدغه تنها تمرین کنند، بدون تعارف با کیومرث هاشمی مطرح کرد: «به هر حال ما مشکلات را گفتیم و آنها قول دادند که نگران بودجه 10 مسابقه بعداز بازیهای آسیایی برای سهمیه المپیک نباشیم. آقای هاشمی قول کمک داد. البته حل مشکلات کار سختی نیست و تنها برنامه‌ریزی می‌خواهد.» سرمربی تیم ملی شمشیربازی سابر، امروز تمرین را سبک‌تر می‌کند، او در این خصوص می‌گوید: «شرایط بچه‌ها خوب است، ملی‌پوشان از نظر تکنیکی و فنی مشکلی ندارند. در چند روز مانده به سفر فشار تمرینات را کم می‌کنیم تا شمشیربازان با تمرینات سبک‌تر برای بازی‌ها آماده آماده شوند.»
دغدغه او بیشتر برای وقتی است که تیمش برای مسابقات از تهران می‌رود: «ما در تهران مشکل نداریم. مشکل وقتی شروع می‌شود که برای مسابقات پایمان را از ایران بیرون می‌گذاریم. در حالی که باید خارج از ایران هم امکانات تیم حرفه‌ای باشد، اما کادر فنی تیم ملی شمشیربازی در من خلاصه می‌شود، نه مربی دارد، نه فیزیوتراپ و ماساژور. همین کمبودها و خستگی‌ها تیم ملی سابر را در قهرمانی جهان زمین زد، البته ضعف فدراسیون هم نیست، بلکه به دلیل آن است که بودجه فدراسیون را کوچک گرفته‌اند. در واقع حمایت‌ها در حد توقعات نیست. اصلاً همین استان تهران تا به حال چه گلی به سر ما زده است؟ ما حرف نزنیم مسئولان ورزش تهران اصلاً عین خیال‌شان هم نیست، امسال تیم ما 5 مدال گرفت، چه اتفاقی افتاد؟ آب از آب هم تکان نخورد. نهایت سر و ته قضیه حمایت را با یک کارت هدیه 3 میلیونی به هم می‌آورند و تمام. من به همه احترام می‌گذارم اما حرفم را هم می‌زنم. حرف من رسیدگی و حمایت از امین قربانی نیست، حمایت از شمشیربازی است.»

 

برش سه

هاشمی: شمشیربازی می‌تواند مدال بگیرد
کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش و جوانان، همراه مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک صبح دیروز به اردوی تیم ملی شمشیربازی سرکشی کردند. هاشمی در این بازدید با خسته نباشید به شمشیربازان گفت: «هدف ما در وهله اول این است که نماینده شایسته‌ای در چین باشید. مدال‌آوری برای ما اهمیت دارد ولی در ورزش برد و باخت وجود دارد و مهم تلاش شماست. شما می‌توانید مدال بگیرید. امیدوارم با بهترین شرایط به بازی‌های آسیایی بروید و اگر در هانگژو باشیم از نزدیک رقابت شما را می‌بینیم‌‌. شما درآستانه تکرار سهمیه المپیک هستید، کار بزرگی است و آینده خوبی برای شمشیربازی متصور هستیم.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی