صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و نه - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

بازنشستگان رئیس می‌مانند
رؤسای بازنشسته فدراسیون‌های ورزشی، با بند الحاقی یک ماده 78 برنامه هفتم توسعه، مصوب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، ماندگار می‌شوند. درست 5 سال بعد از تصویب ممنوعیت به کار بازنشستگان، طبق تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پارالمپیک شغل محسوب نمی‌شود و بازنشستگان هم می‌توانند صاحب ریاست شوند. مضافاً ریاست‌های مذکور از حیث صلاحیت عمومی مشمول مشاغل حساس هستند. نمایندگان تا پایان این هفته برای ثبت پیشنهادها در سامانه فرصت دارند و مجلس از هفته آینده وارد بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه می‌شود.
 
ایران میزبان جهانی والیبال می‌شود؟
فدراسیون والیبال ایران برای رقابت‌های جهانی 2025 و سه تورنمنت آسیایی 2024 درخواست رسمی برای میزبانی داد.فدراسیون درخواست رسمی برای میزبانی لیگ ملت‌های والیبال 2024 و رقابت‌های قهرمانی مردان جهان 2025 را به فدراسیون جهانی والیبال داد. مسابقه‌ای که از سال 2025 هر دو سال یک بار برگزار می‌شود. ایران در نامه‌ای  به کنفدراسیون آسیا برای میزبانی قهرمانی باشگاه‌های مردان آسیا 2024، قهرمانی جوانان پسر آسیا 2024 و قهرمانی مردان آسیا 2025 اعلام آمادگی کرد.

ادعای جدید و رؤیایی درباره مهاجم پورتو
رئال هم خواهان طارمی شد!
چند روز پیش بود که رسانه‌های اسپانیایی گزارشی از 20 مهاجمی که در پایان فصل قراردادهای‌شان به پایان می‌رسد، منتشر کردند که نام مهدی طارمی مهاجم پورتو هم در بین آنها قرار داشت و در آن به بارسلونا پیشنهاد شده بود می‌تواند بدون پرداخت پول رضایتنامه او را به خدمت بگیرد. حالا اما یک گزینه جذاب دیگر پیش روی ستاره تیم ملی ایران قرار گرفته و آن احتمال حضورش در رئال‌مادرید است. این تیم پس از اینکه کریم بنزما را در نقل و انتقالات تابستانی از دست داد، جست‌وجو برای یافتن جایگزین او را آغاز کرد اما به دلیل قیمت بالای بازیکنان حاضر در بازار و سیاست‌های نقل و انتقالاتی باشگاه، مهاجمی را به خدمت نگرفت. در واقع، کیلیان امباپه تنها گزینه‌ای به شمار می‌آمد که کهکشانی‌ها حاضر بودند برای او پول زیادی پرداخت کنند اما این ستاره فرانسوی، بعد از کش و قوس‌های فراوان در این تابستان هم به سانتیاگو برنابئو نیامد. حالا خوسلو تنها مهاجم تخصصی رئال‌مادرید در این فصل محسوب می‌شود. البته کارلو آنچلوتی تأکید کرده که از ترکیب تیمش کاملاً راضی است اما اگر شرایط در خط حمله برای رئال‌مادرید خوب پیش نرود، قطعاً  آنها در زمستان برای جذب یک مهاجم جدید اقدام خواهند کرد. در همین خصوص دیفنساسنترال ادعای جالبی را مطرح کرده است. این رسانه مادریدی که اخبار رئال را پوشش می‌دهد در گزارشی اعلام کرده که یک نام خاص مد نظر فلورنتینو پرز است و آن هم کسی نیست جز طارمی. در بخشی از این گزارش آمده است: «طارمی بازیکنی است که پرز علاقه زیادی به او دارد. این ستاره ایرانی آمار خوبی در پورتو داشته و می‌تواند مهره تکمیل‌کننده خط حمله رئال باشد. در حال حاضر جود بلینگام به عنوان یک هافبک، بار گلزنی رئال را به دوش می‌کشد و اگر شرایط در ادامه تغییر نکند، هیأت مدیره باشگاه مذاکرات برای جذب قرضی طارمی را آغاز خواهد کرد.
 او تا ٢٠٢۴ با پورتو قرارداد دارد، پس رئال از این لحاظ نیز مشکلی نخواهد داشت. قطعاً خود طارمی هم در صورت پیشنهاد رئال‌مادرید هیجان‌زده خواهد شد و بدون فکر آن را قبول می‌کند.» حالا طارمی که در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی تا آستانه حضور در میلان پیش رفت، ممکن است در انتقالی جذاب راهی رئال‌مادرید شود.
تیمی که طارمی یکی از طرفداران پر و پا قرص آن محسوب می‌شود و در گفت‌و‌گویی که سال گذشته پدرش با «ایران» داشت، به این اشاره کرد که مهدی آرزوی پیوستن به رئال‌مادرید را دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی