مرور

معاون رئیس‌جمهور اعلام کرد
پرداخت تسهیلات ۵۰۰ میلیون تومانی به زوجین روستایی دهه‌شصتی
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، از پرداخت ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به زوجین روستایی دهه‌شصتی خبر داد. به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی در نشست دهیاران زن نمونه کشور، اظهار کرد: در روستاها ممکن است با تجرد قطعی دهه‌شصتی‌ها مواجه باشیم، کما اینکه تجرد در روستا بیش از شهر است.
وی با بیان اینکه با توجه به بحث تجرد در روستاها در سال‌های آینده ممکن است با مشکلات جدی خانم‌هایی که به سالمندی رسیده و در پی مشکلات درمان و نگهداری هستند، مواجه شویم، توضیح داد: لذا برای ترویج ازدواج دهه‌شصتی‌ها نیازمند حرکت جدی هستیم. یکی از دلایل این تجرد قطعی در روستاها مهاجرت پسران از روستا به شهر است که در شهر ازدواج کردند. معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور تصریح کرد: به این زوجین ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات ازدواج علاوه بر تسهیلات عام ازدواج، ۲۰۰ میلیون تومان کالا کارت و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال داده می‌شود و مجموعاً ۵۰۰ میلیون تومان پشتوانه برای زوجین دهه‌شصتی روستایی تعیین شده است. علاوه بر این بیمه اجتماعی نیز برای این زوجین در نظر گرفته شده است. وی با بیان اینکه امیدواریم سال آینده نیز این موارد در ردیف بودجه دیده شود تا مستمراً اجرا شود، افزود: علت اینکه ارائه این تسهیلات را از روستاها شروع کردیم، این است که هم روستاها این نیاز را به دلیل تجرد افزون  دارند، هم مهاجرت معکوس در روستاها ضروری است و هم معتقدیم شریان حیات یک کشور از روستاها شروع می‌شود.
خزعلی در بخش دیگر سخنان خود تأکید کرد: بیمه ناباروری باید ۱۰۰ درصد اجرا شود و اگر بیمارستانی خصوصی این امر را اجرا نکند، مجوز آن‌ ابطال می‌شود. بنابراین باید این امر را اجرایی کنند و اگر مواردی انجام نمی‌شود، گزارش کنید.


رئیس کمیسیون آموزش مجلس:
مصوبات مجلس برای بهبود معیشت اساتید پیگیری شد
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از بهبود مصوبات کمیسیون تلفیق برای آموزش عالی خبر داد.
به گزارش مهر، علیرضا منادی سفیدان روز گذشته در دومین روز اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری گفت: موضوع همسان‌سازی حقوق استادان وزارت علوم و وزارت بهداشت با هدف جلوگیری از خروج نخبگان از کشور در این مجلس و در کمیسیون آموزش و تحقیقات انجام شد. منادی سفیدان ادامه داد: مسکن مهم‌ترین مشکل بسیاری از استادان جوان است و کمیسیون تلفیق به همه دانشگاه‌ها اجازه داد از محل بودجه کل خود و زمین‌های مازاد برای اعضای هیأت علمی و کارکنان خود مسکن بسازند. بر همین اساس ۱۰ دانشگاهی که در گام اول موفق به قرارداد برای ساخت مسکن شوند، در کمیسیون تلفیق، بودجه آنها را برای سال بعد افزایش می‌دهیم.
وی از تلاش برای حفظ نخبگان و جلوگیری از مهاجرت آنها سخن گفت و تأکید کرد: موفق شدیم سقف حقوق را برای استادان در کمیسیون تلفیق برداریم و مالیات پلکانی را هم حذف کردیم و مالیات استادان ۱۰ درصد است.


واریز وام بازنشستگان تأمین اجتماعی از اول مهر
مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی از واریز وام ۲۰ میلیون تومانی از اول مهرماه به حساب ۴۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیری که در قرعه‌کشی برگزیده شده‌اند خبر داد و گفت: «۲۰ شهریور برای برگزیدگان این دوره از ثبت‌نام پیامک ارسال شد، تا مراحل ثبت‌نام خود را جهت دریافت وام تکمیل کنند.» محسن تقیانی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص زمان پرداخت این وام‌ها به بازنشستگان توضیح داد: «در صورتی که ثبت‌نام کنندگان مشکل بانکی نداشته باشند و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند، این تسهیلات از اول مهرماه برای ۴۰ هزار نفر واریز خواهد شد همچنین تا پایان سال به ۴۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت خواهد شد که برای ثبت‌نام متقاضیان در مراحل بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.»


رئیس جمعیت هلال‌احمر خبر داد
اعلام آمادگی هلال‌احمر برای اعزام تیم‌های امدادی به سیل‌زدگان لیبی
رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور برای اعزام تیم‌های درمانی و امدادی به منظور کمک به سیل‌زدگان و متأثرین از طوفان در کشور لیبی، اعلام آمادگی کرد.
به گزارش «ایران»، رئیس جمعیت هلال‌احمر با ارسال نامه‌ای رسمی ‌به ریاست جمعیت هلال‌احمر لیبی، برای اعزام تیم‌های درمانی و ارسال اقلام امدادی به منظور کمک به سیل‌زدگان شهر درنا و متأثرین از طوفان دانیل، اعلام آمادگی کرد و منتظر پاسخ وی ماند.

جستجو
آرشیو تاریخی