پیشنهاد شکل‌گیری اتحادیه کودک و نوجوان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به‌عنوان نماینده ایران در چین، پیشنهاد شکل‌گیری اتحادیه کودک و نوجوان کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای را مطرح کرد.
به گزارش فارس، حامد علامتی معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که این روزها به دعوت فدراسیون جوانان و سفارت جمهوری خلق چین، به‌عنوان نماینده ایران در رویداد بین‌المللی جوانان کشورهای عضو سازمان شانگهای چین حضور یافته است، در سومین روز از حضور خود در این رویداد گفت: ما تقویت همکاری کشورهای عضو شانگهای و احیای جاده ابریشم را فرصتی برای تعمیق دوستی‌ها و ایجاد حرکت‌های پایدار در حوزه رشد جوانان می‌دانیم.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اضافه کرد: نظام سلطه با استعمار فکری جهانیان به دنبال افول انسانیت در بعد معنویت، عقلانیت و به‌تبع آن جلوگیری از پیشروی جوامع است و موانع متعددی را برای ممانعت از پیشرفت و عدالت جهانی فراهم کرده و ما را از شناخت دقیق قابلیت‌ها و ظرفیت‌های خود منصرف ساخته است.
مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: در فرهنگ شرقی ما محبت حرف اول را می‌زند و رقابت در آن معنایی ندارد. همین مسأله نیز موجب شده تا کیان خانواده جوامع غربی دچار چالش باشد، اما اگر ما به فرهنگ و سنت‌های خودمان بازگردیم در فرهنگ شرق اصل بر خانواده است و باید تلاش شود تا جوانان در کشورهای عضو سازمان همکاری‌های شانگهای به اصل خانواده و محبت محور بودن در زندگی برگردند. احترام به والدین، معلم و دولت از نکاتی است که می‌بایست در حوزه جوانان بدان تأکید داشت.
جستجو
آرشیو تاریخی