صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

گزارش و خبر

انتخابی برای پیشرفت ورزش
معرفی کیومرث هاشمی به مجلس
کیومرث هاشمی به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، به مجلس معرفی شد. هفته آینده رأی اعتماد می‌گیرد. به گفته سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، آیت‌الله رئیسی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی، کیومرث هاشمی را به‌عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان معرفی کرد. در این نامه علاوه بر سوابق اجرایی و مدیریتی هاشمی، برنامه‌های او در 8 فصل؛ ساماندهی امور جوانان، توسعه ورزش همگانی، حمایت و تقویت ورزش تربیتی، توسعه و ارتقای ورزش قهرمانی، ساماندهی و گسترش ورزش حرفه‌ای، ترویج فرهنگ، اخلاق و معنویت در ورزش، ‌توسعه و تقویت ورزش بانوان و ‌توسعه متناسب و متوازن زیرساخت‌های ورزش هم ارائه شده است. حسینی امیدوار است هفته آینده در صحن علنی مجلس نمایندگان با رأی اعتماد بالا آقای کیومرث هاشمی را به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان انتخاب کنند.  هاشمی با سرپرستی در وزارت ورزش و حل مشکلات بعضی ورزشکاران در این مدت قدم مثبتی برداشت و انتخابی بسیار مناسب و هوشمندانه از سوی رئیس جمهور محترم برای پیشرفت ورزش کشور است.


وفایی دوباره به مارک سلبی خورد
حسین وفایی، اسنوکرباز حرفه‌ای ایران دوباره به «مارک سلبی» خورد. او که در رقابت‌های مسترز شانگهای 2023 حضور دارد، بعد از پیروزی با نتیجه 1-6 یک مقابل گنگ شن‌ژی، قاطعانه به دور دوم صعود کرد. او با صعود به جمع 16 نفر اول، دوباره به مارک سلبی رقیب پرآوازه‌اش؛ مرد شماره دو اسنوکر جهان که حسین وفایی آبان‌ماه سال قبل در مسترز انگلیس او را 6-2 شکست داد، خورد.


صعود ساحلی‌بازان به انتخابی المپیک
ساحلی‌بازان ایران با قهرمانی در منطقه آسیای مرکزی، به مرحله سوم انتخابی المپیک در قاره آسیا رسیدند. تیم‌های والیبال ساحلی الف و ب ایران که برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک منطقه آسیای مرکزی به بنگلادش رفته‌اند، دیروز با شکست تیم‌های هند با قهرمانی جواز صعود به مرحله سوم انتخابی المپیک را گرفتند. تیم‌های قهرمان پنج منطقه آسیا؛ نیوزیلند، قطر، چین، ایران و قهرمان منطقه جنوب‌شرقی، قهرمان دوره قبل انتخابی قاره استرالیا، قهرمان مرحله دوم انتخابی هنوزمشخص نشده و میزبان هم، هشت کشور حاضر در مرحله سوم و نهایی انتخابی المپیک پاریس در قاره آسیا هستند. این رقابت‌ها 3 تا 5 تیرماه 1403 همزمان در پنج کنفدراسیون برگزار می‌شود. ساحلی‌بازان ایران با برگشت به تهران 22 شهریورماه برای بازی‌های آسیایی راهی هانگژو می‌شوند.
 
 
شریف جای سرمربی تیم‌ملی را گرفت
مسئولان باشگاه ملی حفاری، فاطمه شریف، بازیکن و مربی سابق تیم‌ملی فوتسال جوانان و بزرگسالان را به‌عنوان سرمربی این فصل خود در سوپرلیگ فوتسال زنان کشور انتخاب کردند. شریف که مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا نیز است، فعالیت در تیم‌های نصر فردیس و هیأت فوتبال خراسان و سیاه‌جامگان مشهد در لیگ‌برتر و پیروزی کامیاران در لیگ یک کشور را در کارنامه دارد. فصل گذشته فروزان سلیمانی هدایت این تیم در سوپرلیگ را برعهده داشت.
 
استندآپی‌ها به فرانسه می‌روند
تیم‌های ملی بانوان و مردان استندآپ پدل‌برد ایران برای شرکت در مسابقات جهانی عازم فرانسه می‌شوند. این تیم آپ پدل  که هم‌اکنون در تمرینات جزیره کیش به سر می‌برد، ۳۰ شهریورماه برای حضور در مسابقات جهانی عازم شهر لس‌سبلس فرانسه خواهد شد؛ رویدادی که در ماده‌های ۲۰۰ متر سرعت، ۵ و ۱۸ کیلومتر استقامت و در دو رشته استندآپ پدل‌برد و پدلینگ برگزار می‌شود. تیم‌ملی استندآپ پدل‌برد شامل مریم حلیمی، مریم آقایی، ستایش گودرزی، ستیا نجفی، صوفیا نادری‌فصیح و سانیا نجاتی‌زاده، نازنین امین‌زاده و رویا بختیاری در بخش بانوان و آرام صادقی، متین عباسپور، آریا نصری، میکائیل رحمانی و امید‌علی سلطانی در بخش مردان است.

طلا و نقره روسیه برای روئینگ ایران
ملی پوشان روئینگ در مسابقات ولادی روسیه صاحب مدال طلا و نقره شدند. تیم ملی روئینگ که چندوقتی است در کشور روسیه کمپ زده است، در ادامه اردوی تمرینی خود، در این مسابقات شرکت کرد. قایقرانانی از کشورهای ازبکستان، قزاقستان، چین، کوبا، صربستان، روسیه و بلاروس در مسافت 500 متر در این مسابقات پارو زدند. در فینال روئینگ تک نفره سنگین وزن مردان شیرزاد قادری صاحب طلا و حمیدرضا رضوانی هم صاحب مدال نقره شد.

جستجو
آرشیو تاریخی