صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

دور، دور جوکوویچ است

تاریخ سازی نوله با بیست و چهارمین قهرمانی

گروه ورزشی/ قصه مسابقات تنیس آزاد امریکا با قهرمانی نواک جوکوویچ به سر رسید.
این مسابقات درحالی به ایستگاه پایانی رسید که صربیناتور با شکست 3-0 مدودف روس، این قهرمانی را هم ازآن خود کرد..
درحالی که قبل از این پیش بینی می شد فینال این مسابقات بین جوکو و آلکاراس تنیسور 20 ساله اسپانیایی برگزار شود، ستاره جوان در نیمه نهایی قافیه را به تنیسور روس باخت تا به جای او در فینال مقابل نواک جوکوویچ قرار گیرد.صربیناتور که این روزها سرحال تر از همیشه است، چهار نعل در دنیای تنیس می تازد و حالا با این جام، بیست و چهارمین قهرمانی گرنداسلم خود را کسب کرد تا به رکورد مارگارت کورد افسانه ای برسد.
 او تا به اینجای کار سه فتح الفتوح در گرنداسلم های 2023 داشته  و فقط فینال ویمبلدون را به آلکاراس واگذار کرده است.
مدودف روس امید زیادی داشت تا با پیروزی در این فینال، قهرمانی اش در سال 2021 مقابل جوکو را تکرار کند اما صربیناتور این اجازه را نداد تا انتقام آن مسابقات را از این تنیسور روس بگیرد. صربیناتور با این قهرمانی به صدر جدول
رده بندی بهترین تنیسورهای جهان کامبک زد و اختلاف خود با جدی ترین رقیبش آلکاراس اسپانیایی را به 3250 رساند. نوله بعد از این قهرمانی در حال و هوای خودش بود و لحظاتی احساسی را رقم زد، او بعد از پایان بازی در خاک نیویورک،  تی شرتی با طرحی از تصویر خودش در کنار کوبی برایانت بسکتبالیست افسانه ای برتن کرد تا در این لحظات مهم یاد و خاطر اسطوره فقید را زنده کند. او شاید این روزها بهترین ورژن جوکوویچ  است  و به گفته خودش تنیس برای او فعلاً پایانی ندارد:«بعد از این قهرمانی فصل عالی‌ای برای من بود، سه گرند اسلم و یک فینال ویمبلدون. من احساس خیلی خوبی با خودم دارم و می‌خواهم ادامه دهم. بله من با لباس کوبی جشن گرفتم، او یک قهرمان بزرگ بود و ما باهم در مورد ذهنیت قهرمان ها صحبت می‌کردیم.»
جستجو
آرشیو تاریخی