صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

دورهمی ورزشکاران با رئیس جمهور، در آستانه بازی‌های آسیایی

دیداری از جنس امید و حمایت

گروه ورزشی/ قهرمانان و ورزشکاران مسافر هانگژو، 11 روز مانده به افتتاح بازی‌های آسیایی، دیروز با پاداش رئیس جمهور شارژ شدند. قهرمانانی که در رقابت‌های قهرمان آسیا و جهان مدال گرفته بودند، سرانجام بعد از دو سال انتظارشان در سالن اجلاس سران، بسر آمد. دکتر ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح دیروز در سالن اجلاس سران با حضور در جمع اهالی ورزش جمع شد تا هم از قهرمانان تجلیل کند و هم مسافران بازی‌های آسیایی را بدرقه. او البته در این روز درد دل نمایندگان ورزش را شنید.
 
هاشمی: ورزش بدون ارزش، اعتبار ندارد
البته کیومرث هاشمی سرپرست وزارت ورزش قبل از اینکه ورزشکاران حرف‌هایشان را بزنند، پشت تریبون ایستاد. او با خیر مقدم به رئیس جمهور و خوشامدگویی به ورزشکاران، پیشکسوتان، مربیان، داوران و رؤسای فدراسیون‌ها، صحبت‌هایش را این طور شروع کرد: «در این مراسم از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که همیشه حامی ورزش کشور است بهره‌مند شدیم و بعد از گذشت ۲ سال از خدمت دولت سیزدهم ورزش کشور مورد عنایت مقام معظم رهبری قرار گرفته است.
رئیس‌ جمهور همواره نگاه ویژه و متفاوت به ورزش دارد و به عدالت‌محوری و رفع مشکل مدال‌آوران تأکید داشته و دارد.
امروزه به اقتضای شرایط حاکم بر جهان معاصر، عرصه ورزش، به یکی از کانون‌های اصلی جنگ نرم تبدیل شده و قهرمانان ورزشی به عنوان سفیران نظام جمهوری اسلامی ایران، مسئولیت صیانت و عرضه معرفت‌های ایران اسلامی را در میدان‌های بزرگ جهانی برعهده گرفته‌اند. حضور دختران با حجاب اسلامی عظمت زن اسلامی را تکرار می‌کند و همواره بر این مسأله تأکید می‌کنند که ورزش بدون ارزش برای کشور ما فاقد اعتبار است.»
 
ملایی: ورزش زنان افق بلندی  دارد
نازنین ملایی ملی‌پوش روئینگ، به نمایندگی از ورزشکاران زن از دغدغه‌ها و مشکلات گفت و حرف دل آنها را به رئیس جمهور زد. او در قسمتی از حرف‌هایش گفت: «با همه این افتخارآفرینی‌ها ورزش بانوان هنوز در آغاز راه خود است و افق‌های بلند و بزرگی را پیش رو دارد. دور نیست روزی که زنان ورزشکار ایران زمین سهمی قابل ستایش از مدال‌های المپیک داشته باشند و این مهم را با مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی آغاز کرده و به خواست خدا در همین بازی‌های پیش ‌رو نیز ادامه خواهند داد.
این مهم اما جز با ادامه حمایت‌ها و رفع و جبران کمبودها و کاستی‌های ورزش زنان ممکن نیست.
اینکه از حیث میزان جوایز مدال‌ها و برخورداری از بقیه امتیازها تفاوتی بین زنان و مردان نیست، اینکه همواره در بالاترین سطح به ورزش بانوان و ورزشکاران زن توجه می‌شود قابل تقدیر است اما همچنان هم از جهت میزان توسعه لیگ‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای، هم زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی، حمایت از تیم‌های ملی بانوان و اردوهای تدارکاتی و آماده‌سازی، وسایل و تجهیزات تمرینی و مسابقه‌ای ورزش بانوان نیازمند سرمایه‌گذاری و توجه بیشتر است.
بعضی از زنان ورزشکار همه این راه دشوار ورزش قهرمانی را در کنار وظایف مادری و همسری خود طی می‌کنند و به خاطر همین مسأله نیازمند نگاه حمایتی خاص‌تر هستند.»

تجلیل نقدی از قهرمانان
رئیس جمهور دیروز از قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی از جمله کشتی، وزنه‌برداری، تکواندو، کاراته، هندبال، والیبال و قهرمانان ناشنوا تجلیل کرد. این بار البته پاداش ورزشکاران برخلاف دوره‌های قبل نقدی بود، نه حواله.  همین مسأله خیال ورزشکاران را راحت کرد چرا که دیگردردسر انتظار برای وصول پاداش را ندارند.
 
رستمی و درخواست تجهیزات و وسایل استاندارد
روح‌الله رستمی نیز به نمایندگی از ورزشکاران حاضر در بازی‌های پاراآسیایی دیروز در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان، سخنرانی کرد. نماینده پاراآسیایی هانگژو و دارنده طلای وزنه‌برداری پارالمپیک در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و افتخارآفرینان از رئیس‌جمهور خواست با تشکیل کارگروهی تخصصی، نسبت به تأمین تجهیزات و وسایل استاندارد رشته‌های مختلف بررسی‌های لازم صورت گیرد.

 

برش سه

مسافران هانگژو هم‌قسم شدند
در مراسم تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان و بدرقه کاروان اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که صبح دیروز (دوشنبه) با حضور رئیس جمهور و سرپرست وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، تنی چند از ورزشکاران کشورمان به نمایندگی از کاروان ورزشی اعزامی به بازی‌های هانگژو با قرائت قسم‌نامه‌ای، متعهد شدند همانند همیشه با احترام به قوانین کشور و ضمن رعایت کلیه قوانین حاکم در بازی‌ها، رقابتی جوانمردانه به‌عنوان جلوه‌ای از روحیه ایران و ایرانی در این آوردگاه به نمایش بگذارند.

جستجو
آرشیو تاریخی