آمادگی صدا و سیما برای پرداخت حق پخش

تاج: 90 درصد کشورهای دنیا VAR ندارند!

دو روز قبل مهدی تاج در حاشیه کلاس مربیگری درجه A فوتبال به دلیل پخش شدن این مسابقه با وجود پرداخت نشدن حق پخش، گلایه‌هایش را اعلام کرد. پس از این اتفاق صدا و سیمای جمهوری اسلامی با ارسال نامه‌ای به مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال جهت پرداخت مبلغ حق پخش دیدار دوستانه تیم ملی ایران مقابل بلغارستان اعلام آمادگی کرده است. فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران، ضمن تقدیر از موضع تعامل‌گرایانه رسانه ملی امید دارد این رویکرد ضمن تداوم به تخصیص حقوق فوتبال در آینده‌ای نزدیک و دریافت مهم‌ترین منبع درآمدی باشگاه‌ها و تیم ملی بدل شود.
تاج همچنین  دیروز پس از برگزاری مجمع هیأت فوتبال قزوین، درمورد آخرین وضعیت ورود VAR و اینکه برخی انتقاد می‌کنند که او همیشه وعده می‌دهد اما اتفاقی در این مورد نمی‌افتد، گفت: «این‌گونه نیست که همه کشورها این سیستم را داشته باشند، در 90 درصد کشورهای دنیا VAR وجود ندارد. برخی کشورهایی هم که این سیستم را دارند، فقط در یک ورزشگاه خود دارند. اگر ارتباطات ما نبود، همین بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا نیز در ایران برگزار نمی‌شد، زیرا لازمه میزبانی این مسابقات داشتن VAR است. ما هم از خیلی قبل می‌دانستیم برای میزبانی از این مسابقات باید VAR داشته باشیم. خوشبختانه خود AFC این سیستم را به صورت سیار می‌آورد و در ورزشگاه نصب می‌کند.»
او تصریح کرد: «برای ورود VAR به صورت کلی باید همه کارها را انجام بدهیم. می‌دانید این کار وظیفه چه کسی است؟ وظیفه باشگاه میزبان هم نیست بلکه وظیفه استادیوم است. هر استادیومی باید این سیستم را داشته باشد. قرارداد VAR تنظیم شد و کارهایش را هم انجام دادیم اما به یک موانعی برخوردیم. مانع اول امریکایی بودن بخش زیادی از این تجهیزات بود که به تحریم می‌خورد. شرکت به ما گفت به این دلیل که تجهیزات امریکایی زیاد است، خودم تحریم می‌شوم و نمی‌توانم سیستم را به ایران بیاورم. بخش دوم انتقال پول بود. فیفا نتوانست این پول را به ما بدهد.»
جستجو
آرشیو تاریخی