طارمی و محبی، رکوردداران تیم ژنرال

36 بازیکن در ماتریس قلعه نویی

تیم ملی با حضور امیر قلعه‌نویی در شش مسابقه به ترتیب برابر روسیه، کنیا، افغانستان، قرقیزستان، ازبکستان و بلغارستان صف‌آرایی کرده که موفق به کسب پنج پیروزی و یک تساوی شده است. تا قبل از دیدار ایران و بلغارستان، قلعه‌نویی از 31 بازیکن استفاده کرده بود و در بازی با بلغارستان، به پنج بازیکن دیگر هم بازی داد تا این تعداد به 36 نفر برسند. از این پنج بازیکن، علی کریمی، سامان قدوس، میلاد محمدی و احمد نوراللهی در دوره قلعه‌نویی هنوز فرصت بازی پیدا نکرده بودند و یک نفر باقیمانده هم محمد دانشگر بود که اصلاً سابقه بازی ملی نداشت و برای نخستین بار توانست برای تیم ملی به میدان برود. به گزارش ورزش سه،  رکوردداران حضور در زمین در دوره قلعه‌نویی همچنان دو مهاجم بوشهری هستند که سرمربی تیم ملی نشان داده اعتقاد خاصی به آنها دارد. مهدی طارمی و محمد محبی هر دو در مصاف با بلغارستان 90 دقیقه در زمین بودند و آمار بازی‌های خود را به 490 و 484 دقیقه رساندند. تیم ملی تا امروز 540 دقیقه تحت هدایت امیر قلعه‌نویی بازی کرده و طارمی و محبی فقط 50 و 56 دقیقه را از دست داده‌اند. طارمی با هفت گل بهترین گلزن تیم ملی در دوره قلعه‌نویی است و محبی هم با دو گل، بعد از آزمون رتبه سوم را دارد.
 
شماره‌ یکی که باز هم نیست
مصدومیت علیرضا بیرانوند در بازی با بلغارستان، یک‌بار دیگر باعث شد سید پیام نیازمند حین بازی جای او را بگیرد. این اتفاق در دو بازی اخیر تیم ملی به‌شکل متوالی تکرار شده است. بدشانسی‌های بیرانوند و فرصت‌هایی که نصیب پیام می‌شود حالا باعث شده نیازمند پرکارترین دروازه‌بان تیم ملی در دوره قلعه‌نویی باشد. بیرانوند از سال 2016 همواره گلر اول تیم‌ملی بوده و بیشترین حضور را درون دروازه داشته است اما حوادث اخیری که برای او رخ داده باعث شده در دوره قلعه‌نویی فقط 208 دقیقه فرصت بازی پیدا کند. در عوض پیام نیازمند آمار بازی‌هایش را در این دوره به 273 دقیقه رسانده و بالاتر از رقیبش قرار گرفته است. نیازمند در جدول پرکارترین بازیکن‌های تیم قلعه‌نویی رتبه نهم را دارد اما بیرانوند دوازدهم است و اصلاً در جمع 11 نفر اول نیست.
 
تغییرات زیاد دفاع میانی
امیر قلعه‌نویی در دفاع میانی تغییرات زیادی داشته و در شش بازی‌اش به شش زوج مختلف در این منطقه بازی داده است. در این بین، پرکارترین مدافع میانی در دوره او طبیعتاً محمدحسین کنعانی‌زادگان است که 360دقیقه بازی کرده ولی در این اردو به علت تنبیه انضباطی نیست. نفر دوم هم مرتضی پورعلی‌گنجی است که سه بازی کامل یعنی 270 دقیقه برای تیم قلعه‌نویی در زمین بوده و نفرات دیگر یعنی سید مجید حسینی، شجاع خلیل‌زاده و آرمین سهرابیان هستند که به‌ ترتیب 181، 180 و 90 دقیقه برای تیم قلعه‌نویی بازی کرده‌اند.
 
بازیکنانی که کم بازی می‌کنند
وقتی در پایین جدول به بازیکنان کم‌کار تیم ملی در دوره قلعه‌نویی نگاه می‌کنیم به چند نکته جالب توجه برمی‌خوریم. وحید امیری در شش بازی تیم ملی کلاً 74 دقیقه بازی کرده است. میلاد سرلک که با دعوت شدن به اردوی اخیر توانسته خدمت سربازی خودش را شش ماه به تعویق بیندازد، 45 دقیقه بازی ملی در دوره قلعه‌نویی دارد و شهاب زاهدی هم که به این اردو دعوت نشد، یکی از بازیکنانی است که 15 دقیقه بازی ملی برای تیم ژنرال انجام داده است. درست به اندازه علیرضا علیزاده که او هم در دوره امیر شانس ملی‌پوش شدن را پیدا کرد. البته نام نوراللهی و سامان قدوس هم با 58 و 57 دقیقه بازی در بخش پایین‌نشین‌ها دیده می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی