صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

خبر در خبر

 
  محمود مادرشاهیان، رئیس جامعه حرفه‌ای هتلداران خراسان رضوی گفت: ظرفیت هتل‌های منطقه ثامن یا اطراف رینگ حرم رضوی در ۳ روز پایانی ماه صفر تکمیل شده است، اما هتل‌هایی که از حرم رضوی فاصله دارند در روزهای پایانی  ماه صفر مشکلی برای پذیرش نخواهند نداشت.
 سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران از گسترش برنامه توسعه‌ای جذب گردشگران خارجی در این استان مسافرخیز کشور خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی و هدفگذاری بر این است تا پایان دولت سیزدهم ۲میلیون گردشگر خارجی به مازندران سفر کنند.
  علی سلاجقه، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت: براساس دیدارهای دوجانبه‌ای که در حاشیه اجلاس بین‌المللی مقابله با طوفان‌های ماسه و گردوغبار داشتم، به جرأت می‌توان گفت که اغلب کشورهای منطقه حاضر به مشارکت و سرمایه‌گذاری در صندوق منطقه‌ای مقابله با گردوغبار هستند و امیدوار به مشارکت جدی کشورهای غرب آسیا در این صندوق هستیم.
  شیوا قاسمی‌پور، عضو هیأت رئیسه فراکسیون محیط‌ زیست مجلس شورای اسلامی گفت: مصوبه هیأت وزیران مبنی بر جلوگیری از انجام هرگونه طرح یا پروژه‌ای بدون مجوز ارزیابی سازمان محیط زیست، نشان از عزم دولت برای حفظ و صیانت از این محیط زیست کشور دارد.
  محمدجواد مسعودنیا، یک فعال محیط زیست از توزیع بیش از ۱۰ هزار بذر درخت سدر در میان زائرین اربعین خبر داد.
  سیدمحسن سیدموسوی، فرماندار شوشتر با بیان اینکه ۲۴۳ هکتار بافت تاریخی در این شهرستان وجود دارد، گفت: نفوذ آب به شوادان‌های اغلب بافت‌های تاریخی این شهرستان آنها را با خطر جدی تخریب و آسیب روبه‌رو کرده است.
  محمدعلی ایزدخواستی، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان با اشاره به کارکرد آیینی تکیه گلبندان که می‌تواند فضایی را برای ارائه میراث ناملموس فراهم کرده و به‌عنوان یکی از جاذبه‌های خاص گردشگری مطرح شود، از احیای این تکیه متعلق به دوران صفویه خبر داد و تأکید کرد که فضای شهری پویا، کارکرد دوم این تکیه است.

  رضا ایاز، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه گفت: چهار اثر تاریخی این شهرستان به منظور حفظ و نگهداری به صورت اضطراری مرمت شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی