صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و هشت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

متا به دنبال ساخت هوش مصنوعی قدرتمندتر

شرکت «متا پلتفرم» سرگرم ساخت یک سیستم هوش مصنوعی جدید است که گفته می شود به قدرتمندی پیشرفته‌ترین مدل عرضه شده از سوی شرکت OpenAI خواهد بود.
به گزارش ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه نوشت: شرکت مادر فیس‌بوک قصد دارد مدل جدید هوش مصنوعی خود را تا سال آینده آماده کند و این سیستم، چند برابر قدرتمندتر از نسخه تجاری عرضه شده توسط این شرکت به نام یاما لیاما 2 (2 Llama)خواهد بود. لیاما 2 مدل زبان هوش مصنوعی کد باز متاست که در ژوئیه عرضه شد و توسط خدمات ابری آزور مایکروسافت توزیع شد تا با چت جی‌پی‌تی OpenAI وBard گوگل رقابت کند.
طبق گزارش وال استریت ژورنال، این سیستم برنامه‌ریزی شده که جزئیات آن ممکن است تغییر کند، به شرکت‌های دیگر برای ساخت خدماتی کمک خواهد کرد که متن، تحلیل و محتوای پیشرفته دیگر تولید می‌کنند.
متا انتظار دارد آموزش این سیستم هوش مصنوعی جدید را که به عنوان یک مدل زبان بزرگ شناخته می‌شود در سال ۲۰۲۴ آغاز کند. از زمان عرضه چت جی‌پی‌تی توسط شرکت OpenAI در اواخر سال ۲۰۲۲، شرکت‌ها و سازمان‌ها برای قابلیت‌های جدیدتر و بهبود فرایندهای کسب و کار، به بازار هوش مصنوعی مولد سرازیر شده‌اند.
جستجو
آرشیو تاریخی