مصاحبه و خبر

دربی قبل از نیم‌فصل برگزار می‌شود
طبق اعلام سازمان لیگ برتر بازی استقلال برابر پرسپولیس و بازی تیم‌های سپاهان و نساجی با رقبایشان در هفته پنجم لیگ برتر به دلیل حضور در لیگ قهرمانان آسیا لغو و به زمان دیگری موکول شد. سهیل مهدی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر در این خصوص بیان داشت: «ما مقصر تغییر برنامه نیستیم چون قرار است در این تاریخ نماینده‌های ایران در لیگ قهرمانان آسیا بازی کنند ضمن اینکه برنامه تیم امید در بازی‌های آسیا هم روی بازی‌های لیگ سایه انداخته است. ما چاره‌ای نداشتیم جز اینکه بازی‌های 3 تیم را عقب بیندازیم.» او در ادامه در خصوص زمان برگزاری دربی 102 گفت: «دربی 102 به اضافه 2 بازی دیگر معوقه هفته پنجم لیگ برتر به طور قطع تا قبل از پایان نیم فصل اول برگزار خواهد شد.» در این بین شنیده می‌شود سازمان لیگ برتر قصد دارد بازی‌ها را با استراحت 3 روزه یا حداکثر 4 روزه برگزار کند تا مسابقات در زمان مقرر به پایان برسد.
 
 
النصر هر 8 لژیونرش را  به ایران می آورد
تلاش برای حضور تماشاگران
پرسپولیس در اولین بازی خود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 28 شهریور در ورزشگاه آزادی میزبان النصر عربستان و رونالدو است. طبق قانون AFC النصر که 8 بازیکن خارجی در ترکیبش دارد، تنها می‌تواند از 5 بازیکن در بازی با شاگردان گل‌محمدی استفاده کند. به همین خاطر باید 5 لژیونر برای این بازی انتخاب کند. نشریه «الریاضیه» عربستان دیروز از تصمیم عجیب و البته جالب کاسترو سرمربی النصر برای بازی با پرسپولیس خبر داد و نوشت: «کاسترو تصمیم گرفته تمام 8 لژیونر خود را به ایران ببرد تا تصمیم نهایی خود را برای انتخاب 5 لژیونر بعداً انجام دهد.» این در حالی است که رونالدو، سادیو مانه، بروزوویچ، اوتاویو، تلس، لاپورت، فوفانا و تالیسکا 8 لژیونر النصر هستند.
گفتنی است هواداران پرسپولیس  از تماشای این بازی در ورزشگاه محروم هستند. در این شرایط مسئولان ورزش کشور تلاش می‌کنند که این محرومیت توسط ای‌اف‌سی لغو شود. سید محمد پولادگر، معاون وزارت ورزش و جوانان درخصوص کمک وزارت ورزش برای با تماشاگر برگزار شدن بازی پرسپولیس و النصر عربستان، اظهار داشت: «امیدواریم این اتفاق بیفتد و همه تلاش می‌کنیم چنین اتفاقی رخ بدهد. قطعاً بهترین شکل برگزاری بازی این است که تماشاگران هم حضور داشته باشند.»


از دست دادن جام جهانی برایم سخت بود
ابراهیمی: حق قلعه‌نویی بود سرمربی تیم ملی شود
امید ابراهیمی در بازی دوستانه تیم ملی ایران برابر نیکاراگوئه مصدوم شد تا با بدشانسی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را از دست بدهد. او پس از عمل جراحی و پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت خود از الوکره به الشمال منتقل شد تا در فصل جدید لیگ ستارگان قطر فوتبال خود را زیر نظر پویا اسبقی دنبال کند. ابراهیمی درباره شرایطش بعد از اینکه جام جهانی را از دست داد، به ورزش سه گفت: «واقعاً یک اتفاق ناراحت کننده و بدشانسی بزرگی برای من بود. بازی در جام جهانی برای هر فوتبالیستی یک اتفاق بزرگ است و من هم با توجه به اینکه تنها یک روز پیش از اعزام تیم به جام جهانی مصدوم شدم، هضم این اتفاق برایم سخت بود اما سعی می‌کردم زودتر دوران بازتوانی‌ را پشت سر بگذارم و برگردم. واقعاً دوران سختی را پشت سر گذاشتم و خدا را شکر در حال حاضر شرایط خیلی خوبی دارم.»
او درباره اینکه آیا قصد ندارد یک ‌بار دیگر در استقلال بازی کند، عنوان کرد: «هیچ وقت این پیشنهاد نبود و اگر بود، قطعاً روی آن فکر می‌کردم و علاقه‌مند به بازگشت بودم. من به استقلال علاقه‌مند هستم و دوست داشتم کمک کنم اما همیشه شرایط طوری پیش رفته که پیشنهاد نبوده یا زمانی بوده که من تحت قرارداد باشگاه بودم و امکان بازگشت وجود نداشته است.»
ابراهیمی درباره انتخاب امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی که او را به فوتبال ایران معرفی کرد، چنین نظر داد: «واقعاً خوشحال شدم. آقای قلعه‌نویی بعد از این میزان موفقیت که در تیم‌هایش داشت، حقش بود مربی تیم ملی باشد. ایشان در ۲۰۰7-۲۰۰6 هم که سرمربی تیم ملی بود، با یک باخت و بدشانسی جدا شد وگرنه آن زمان هم عملکرد قابل قبولی داشت. یک وقفه طولانی در این سال‌ها افتاد اما با توجه به عملکرد سالیان گذشته ایشان، حق‌شان بود مربی تیم ملی شوند. امیر خان از نظر فنی و شخصیتی، مربی بزرگی هستند. فکر می‌کنم بهترین گزینه برای تیم ملی، آقای قلعه‌نویی بود. مطمئنم با این نسلی که در تیم ملی هست و شرایط فنی تیم و مدیریت آقای قلعه‌نویی، آینده روشنی در جام ملت‌ها خواهیم داشت.»

جستجو
آرشیو تاریخی