قلعه‌نویی: انتقاد از حریفان تیم‌ملی، از روی دشمنی است!

برای زدن من به مملکت خودتان ضربه نزنید

تیم ملی در فیفادی اخیر با بلغارستان دیدار کرده و حالا هم باید با آنگولا دیدار کند. حریفانی که تعدادی از کارشناسان آنها را رقیبان مناسبی برای تیم‌ملی نمی‌دانند و برخی هم معتقدند با‌توجه به شرایط فوتبال ایران، بازی با این تیم‌ها از هیچ بهتر است. امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی کشورمان در حاشیه تمرین این تیم، درباره پیروزی ۱-۰ ایران برابر بلغارستان چنین نظر داد: «بلغارستان قدرت نزول‌کرده فوتبال اروپا بود و گذشته خوبی داشت و الان آنها مترصد یک برنامه خوب هستند تا به گذشته خود برگردند. بازی خوبی با این تیم داشتیم و دستاوردهای خوبی برای ما داشت. من به نتیجه کاری ندارم. بازی هجومی ما و نحوه دفاع تیم مهم بود. یکی از نکات مهم این بازی این بود که فکر نمی‌کنم به بلغارستان موقعیت آنچنانی داده باشیم. باید نگرش خود را به موقعیت‌هایی که به‌دست می‌آوریم عوض کنیم و باید فکر کنیم اولین موقعیت آخرین موقعیت ماست.» او به انتقاداتی که می‌شود، چنین پاسخ می‌دهد: «باید نهایت استفاده را از موقعیت‌های خودمان ببریم و این تنها ایراد ما بود. بازیکنان ما تلاش زیادی کردند و باید به بعضی از آنها که فقط ۲۴ ساعت زودتر از ما رسیدند، خسته نباشید گفت. اولین بازی ما در فیفادی با روسیه و کنیا بود که خیلی‌ها انتقاد کردند. خدمت همه عزیزان اعلام می‌کنیم که بازی آسان در دنیا نیست. ایتالیا مساوی کرد، انگلیس مقابل اوکراین متوقف شد و آلمان باخت. آن دوستانی که این حرف‌ها را می‌زدند، چرا سکوت کردند؟ البته این حرف‌ها از روی دشمنی بود. شما قطر را ببینید که با این همه امکانات، با روسیه و کنیا بازی کردند. آقایان بدانید که نباید با این حرف‌ها به تیم‌ملی کشورتان ضربه بزنید و بهانه بیاورید که کنیا فلان جای رنکینگ فیفاست. ما در آن زمان توانستیم چنین دیداری فراهم کنیم.»
 
قبول کنیم که ژاپن جلوتر از ماست
پیروزی پرگل ژاپن برابر آلمان همه را حیرت‌زده کرده است. قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که آیا عملکرد ژاپن مقابل آلمان نگرانش نمی‌کند، پاسخ داد: «به هرحال فوتبال است. ما بازیکنان خوبی داریم. تیم‌ملی ما رو به پیشرفت است و خوب بازی می‌کند. بردن بلغارستان در زمین خودش کار سختی بود. باید قبول کنیم ژاپن خیلی بیشتر از ما رو به جلوتر است.»
 
رونالدو با ۳۸ سال بازی می‌کند
یکی دیگر از انتقاداتی که می‌شود، میانگین سنی بالای تیم ملی است. قلعه‌نویی در پاسخ به این سؤال که تا چه زمانی باید شاهد بازی کردن احسان حاجی‌صفی و میلاد محمدی در تیم‌ملی باشیم، چنین واکنشی داشت:« می‌دانستم که شما چنین چیزی را می‌پرسید. تغییرات باید شیب ملایم داشته باشد. ما دو هافبک مصدوم داشتیم و چهار، پنج بازیکن را در اختیار تیم‌ملی امید گذاشتیم. دو، سه بازیکن خوب و تأثیرگذار دیگر به تیم‌ملی امید اضافه شدند که می‌توانستند به تیم‌ملی بزرگسال کمک کنند. تا موقعی که بازیکنان باتجربه تیم‌ملی بتوانند به تیم‌ملی مملکت کمک کنند، از آنها استفاده خواهیم کرد. رونالدو با ۳۸‌سال برای تیم ملی‌اش بازی می‌کند. البته باید به فکر جایگزین باشیم و به فکر آن‌ هستیم. ما سال ۲۰۰۷ هم این کار را با تیم‌ملی کردیم که ماحصل آن این بود که بسیاری در تیم‌ملی بزرگسالان جایگزین شدند.»
 
سامان فقط  40-30 درصد توانایی‌هایش را نشان داده
عملکرد سامان قدوس در بازگشت دوباره‌اش توجه همه را جلب کرد. سرمربی تیم‌ملی درباره این بازیکن که مقابل بلغارستان پاس گل داد، یادآور شد:« از روزی که مسئولیت را قبول کردم، دنبال پلن دوم با سامان قدوس بودم. سامان به‌نظر من 40-30 درصد توانایی‌هایش را نشان داده است. مدتی از تمرینات عمومی و شرایط مسابقه دور بود. کمی از نظر روحی عقب بود. با همه اینها آمد و تقریباً 40درصد چیزی که می‌خواستیم انجام داد ولی توانایی او خیلی بیشتر است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی