صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

اخبار

راه‌اندازی سامانه پاسخ سریع زلزله
سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام راه‌اندازی سامانه‌های پاسخ سریع زلزله برای بخشی از شهرهای مهم کشور گفت: تاکنون حدود ۸۰۰ دستگاه خریداری شده و ۶۰ درصد دستگاه‌ها در پهنه کشور نصب شده است. محمدمهدی حیدری گفت: ویرایش پنجم آیین‌نامه ۲۸۰۰( آیین‌نامه طراحی ساختمان در برابر زلزله) در حال اتمام است که بزودی ابلاغ و اجرا می‌شود. وی همچنین از پیاده‌سازی سامانه‌های پاسخ سریع زلزله برای بخشی از شهرهای مهم خبر داد و افزود: در برنامه بود تا تعدادی دستگاه‌های نوین و به روز شتاب نگار خریداری شود که تاکنون حدود ۸۰۰ دستگاه خریداری شده است و ۶۰ درصد دستگاه‌ها در پهنه کشور نصب شده است. وی توضیح داد: سامانه پاسخ سریع زلزله قادر است تا بعد از زلزله در کمتر از چند دقیقه اعلام کند که بیشترین خسارت مربوط به کدام منطقه است تا نیروهای امدادی به آن منطقه گسیل شوند.

تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی
معاون مسکن روستایی بنیاد مسکن گفت: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی با نرخ سود ۵ درصد برای امسال تا ۱۰ روز آینده در هیأت دولت به تصویب خواهد رسید.مجید جودی بیان کرد: تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی هم با نرخ سود ۵ درصد است و در صورتی که میزان تسهیلات وام مسکن روستایی افزایش یابد سعی خواهیم کرد بار مالی چندانی به این بخش وارد نشود.

پیش فروش بلیت قطارهای مسافری
شرکت راه‌آهن گفت: از روز دوشنبه پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری برای مهرماه آغاز می‌شود. پیش فروش بلیت قطارهای مسافری برای بازه زمانی 1/۷/۱۴۰۲ لغایت 30/۷/۱۴۰۲ (مسیرهای رفت تا تاریخ
30/7 /۱۴۰۲ و مسیرهای برگشت تا تاریخ 1/8/۱۴۰۲) روز دوشنبه ۲۰ شهریورماه آغاز می‌شود. فروش بلیت به صورت همزمان در مراکز فروش حضوری و غیر حضوری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه آغاز می‌شود.

رکورد تولید شکر شکسته می‏شود
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه رکورد تولید شکر برای نخستین بار شکسته می‏شود، گفت: پیش‏بینی می‏کنیم امسال بیش از 650 هزار تن شکر در واحدهای هشتگانه نیشکری خوزستان تولید شود. عبدعلی ناصری در خصوص آخرین وضعیت مزارع نیشکر خوزستان اظهار کرد: وضعیت مزارع نیشکر واحدهای هشتگانه نیشکری در خوزستان مطلوب است و پیش‏بینی می‏کنیم امسال شاهد برداشت بسیار خوب نیشکر و تولید شکر در استان باشیم. وی افزود: با توجه به شرایطی که در بحث کشت نیشکر وجود دارد، پیش‏بینی می‏کنیم امسال بیش از 6 میلیون و 300 هزار تن نیشکر از مزارع برداشت شود. مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با بیان اینکه امسال رکورد تولید برای نخستین بار شکسته می‏شود، گفت: در صورت تحقق این میزان برداشت نیشکر از مزارع، تولید شکر 50 درصد افزایش خواهد یافت و از این رو می‏توانیم بیش از 650 هزار تن شکر تولید کنیم.
ناصری عنوان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که در دستور کار مجموعه نیشکر است، بحث تولید حداکثری است که به عنوان اولویت اصلی صنعت نیشکر دنبال می‏شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی