صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

دیگه‌چه‌خبر؟

اعتراف به دروغگویی
درباره مرگ مهسا امینی
 خبر اول اینکه، یک سال پس از اغتشاشات به بهانه مرگ مهسا امینی، کارشناسان و پزشکان اینترنشنال بالاخره اعتراف کرده‌اند ادعای ضربه خوردن یا صدمه دیدن به سر مهسا امینی دروغی بیش نبوده و سی‌تی اسکن مغز او کاملاً سالم بوده است. در این باره رضا بهروز، پزشک متخصص که سال گذشته در ایام اغتشاشات، به عنوان کارشناس در این شبکه حاضر شده بود و دروغ‌های بسیاری را درباره نحوه مرگ مهسا امینی مطرح کرده بود، با انتشار دوباره تصویر سی‌تی اسکن سر مهسا امینی، نوشت که این تصاویر مربوط به یک فرد سالم بوده و هیچ نشانه‌ای از ضربه به سر در آن دیده نمی‌شده است. این پزشک حتی به دروغگویی پدر مهسا امینی هم اذعان کرد. رضا بهروز نوشت در این تصاویر صرفاً نشانه‌ای از یک عمل جراحی در مغز دیده می‌شود که این برخلاف ادعای پدر مهسا امینی است که ادعا می‌کرده فرزندش هیچ‌گاه جراحی مغز نداشته است! شهرام ماکویی، دیگر پزشک متخصص نیز در تأیید رضا بهروز در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت که به باور او هم سی تی اسکن سر و مغز مهسا امینی هیچ چیز مشکوکی را نشان نداده و از سلامت این فرد حکایت می‌کرده است. البته این دو نفر به این واقعیت هم اعتراف کرده‌اند که برای افزایش تنش‌ها و اغتشاشات در ایران و نیز در همدستی با کارکنان اینترنشنال، در آن زمان دروغ گفته‌اند و حقیقت را کتمان کرده‌اند. این اعترافات دیرهنگام درحالی اتفاق می‌افتد که از آغاز اغتشاشات سال گذشته، بسیاری از ناظران علت آن را دروغ‌های مربوط به نحوه مرگ مهسا امینی عنوان کرده بودند.

اختلافات حل‌نشدنی در اپوزیسیون
 خبر دیگر اینکه، یک چهره مطرح گروهک تروریستی دموکرات کردستان با اذعان به اینکه هنوز هیچ جریانی نتوانسته است بدیل یا آلترناتیوی برای جمهوری اسلامی ایران ارائه کند، اظهار کرد که اختلافات میان ضدانقلاب‌ها پرنشدنی است. خالد عزیزی، سخنگوی گروهک تروریستی دموکرات کردستان این مطلب را در مصاحبه با رسانه ضدایرانی صدای امریکا مطرح کرد. وی در پاسخ به این سؤال مجری که «اپوزیسیون (بخوانید براندازان) با اختلافات خود به آنچه درون ایران می‌گذشت، ضربه زدند» گفت: باید قبول کنیم که هنوز پراکندگی زیاد است. چرا ما موفق نشدیم بدیلی برای جمهوری اسلامی درست کنیم؟» وی با اذعان به شکاف زیاد میان رهبران گروهک‌ها و سلبریتی‌ها و دیگر چهره‌های برانداز، اضافه کرد که نه‌تنها این شکاف‌ها زیاد است، بلکه هروقت این جریان‌ها می‌خواهند دور هم جمع شوند و باهم صحبت کنند، اتفاقاً این اختلافات بیشتر بروز می‌یابد. اذعان این چهره گروهکی به اختلاف میان براندازان درحالی است که  سرویس‌های امنیتی غربی و صهیونیستی تلاش‌های زیادی برای همگرایی و وحدت این جریان‌ها به عمل آوردند که در نهایت، عطش برای سهم‌خواهی مانع شکل‌گیری این وحدت کذایی شد.

حمله به سفارت ایران در فرانسه
 دست آخر اینکه،  سفارت ایران در فرانسه مورد حمله قرار گرفت. به گزارش ایسنا به نقل ازخبرگزاری رسمی جمهوری آذربایجان سفارت ایران در فرانسه مورد حمله قرار گرفت. گفتنی است در این حمله درب پشتی ساختمان سفارت به آتش کشیده شد. تحقیقات درباره این رخداد آغاز شده است.

جستجو
آرشیو تاریخی