صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

گزارش «ایران» از روند فعالیت هسته‌های ترور و خرابکاری در آستانه سالگرد اغتشاشات

ضربات پیاپی به شبکه های خرابکاری

با نزدیک شدن به سالگرد اغتشاشات، فعالیت سرویس‌های اطلاعاتی معاند و بازوهای داخلی و برون‌مرزی ایشان، علیه امنیت ملی ایران نیز روندی رو به تزاید داشته؛ در مقابل، روند برخورد با شبکه‌های سازمان‌یافته خرابکاری و ترور توسط نهادهای امنیتی کشور نیز سیری افزایشی داشته است. به‌طوری که فقط در چهار روز گذشته چهار عملیات ضدتروریستی و ضدخرابکاری علیه این شبکه‌های وابسته صورت گرفته است. پیش از پرداختن به جزئیات، گفتنی است این رخدادها همزمان با تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد درگیری نظامی در اطراف مرزهای ایران از یک سو و تلاش برای تجمیع مجدد رسانه‌ها و چهره‌های ضدانقلاب در سالگرد اغتشاشات از سوی دیگر به وقوع پیوسته‌اند.
 
4 عملیات در 4 روز
روز چهارشنبه هفته گذشته وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در بیانیه مشترکی از ضربه به یک شبکه سازمان‌یافته وابسته به وزارت خارجه امریکا و مؤسسات ضدایرانی «خانه آزادی» و «خشونت‌پرهیزی برای دموکراسی» (NID) خبر دادند که از طریق شبکه‌سازی زنان، قرار بود در سالروز آغاز اغتشاشات، دست به اقدامات بی‌ثبات‌کننده بزنند. روز جمعه هفدهم شهریور نیز یک تیم تروریستی 6 نفره در ایرانشهر توسط اداره کل اطلاعات استان سیستان‌و‌بلوچستان متلاشی شد. این تیم، چندی پیش مبادرت به ربایش مسلحانه یک شهروند بلوچ و همسر باردارش و انتقال آنها به حوالی شهرستان سراوان کرده و بعد از شکنجه و قتل آنها، نهایتاً اجساد ایشان را سوزاندند.
همزمان با رخداد فوق، سازمان اطلاعات فرماندهی انتظامی استان فارس هم در اطلاعیه‌ای اعلام کرد عامل اصلی ارتباط با شبکه‌های معاند و برنامه‌ریزی برای ایجاد ناامنی در استان فارس دستگیر شده است. در اطلاعیه مذکور به نقش فرد بازداشت شده در دخالت مؤثر در ماجرای «مسمومیت دانش‌آموزان» و ارتباط پیوسته با رسانه‌های ضدانقلاب و تحریک نوجوانان به اغتشاش اشاره شد.
روز گذشته نیز سازمان اطلاعات سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد از شناسایی و دستگیری ۶ عنصر شبکه سازماندهی آشوب و محرک ناامنی در فضای مجازی این استان خبر داد. این عناصر در ۵ صفحه فضای مجازی در حال برنامه‌ریزی برای تجمع و اغتشاش‌آفرینی در روزهای آتی بودند که صفحات آنان مسدود و از دسترس خارج شد.
 
طرح امریکا برای ناامن‌کردن شرق کشور
سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه هم در همایش سران طوایف‌، مولوی‌ها و فرماندهان دسته‌های رزمی منطقه جنوب شرق در خصوص تحرکات گروه‌های ضدانقلاب برای بی‌ثبات‌سازی ایران گفت: از ابتدای سال تاکنون‌ شاهد برخی از تحرکات در منطقه بوده‌ایم، به‌‌طوری که تمام عناصر ضدانقلاب، منافقین و حتی پ.ک.ک و گروه‌های تجزیه‌طلب که‌ در جغرافیای دیگری از کشور فعالیت دارند، به دنبال این هستند که این منطقه را ناامن نشان دهند چون نظام برای توسعه این منطقه و استان تلاش می‌کند و برنامه‌های دولت در این استان نشان‌دهنده آن است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه با اشاره به طرح‌ها و اقدامات ایالات‌متحده علیه امنیت ملی ایران افزود: اطلاع دقیق داریم از اینکه امریکایی‌ها با گروه‌های معاندی که حتی مربوط به این منطقه از کشور هم نمی‌شوند، جلسات و ارتباطاتی برقرار کرده و در حال برنامه‌ریزی برای ناامنی در این منطقه هستند.
پاکپور همچنین با اشاره به اهداف نیروهای متخاصم تأکید کرد: دشمنان و بدخواهان به‌دنبال این هستند که ما نیروهایی را از مرکز آورده و اینجا را به یک منطقه بسته نظامی تبدیل کنیم و سپس روی این مسأله موج سواری کنند که ببینید نظام این منطقه را به یک منطقه نظامی تبدیل کرده است. اما نباید اجازه چنین کاری را به آنها بدهیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی