صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

نخست‌وزیر عراق با هیأت رسانه‌ای کشورمان دیدار کرد

وعده السودانی برای تداوم حمایت از مردم ایران در قبال تحریم‌ها

«محمــــــد الشیـــــاع‌الســــــودانی»، نخست‌وزیر عراق جمعه گذشته میزبان هیأت‌رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران در بغداد بود. نخست‌وزیر عراق در این دیدار با استقبال از این هیأت‌رسانه‌ای رابطه ایران و عراق را نزدیک و تاریخی خواند و گفت: «ما این روابط تاریخی و مستحکمی که دو کشور همسایه را به هم پیوند می‌دهد و همچنین روابط مذهبی و اجتماعی را که باعث تقویت روابط برادری بین مردم عراق و ایران می شود، ارج می‌نهیم.» السودانی همچنین به نقش پیشگام و محوری عراق در منطقه اشاره کرد و گفت که اتخاذ سیاست تقریب دیدگاه‌های منطقه‌ای تلاشی برای تقویت امنیت و ثبات در منطقه است. او با تأکید بر رویکرد دولت عراق برای ایجاد مشارکت‌های اقتصادی با کشورهای منطقه و جهان افزود: روابط تاریخی بین کشورهای منطقه می‌تواند کلیدی برای ثبات و رفاه مردم آن باشد.
نخست‌وزیر عراق همچنین با تأکید بر اینکه عراق به صورت تمام‌قد در کنار مردم ایران و علیه تحریم‌های ظالمانه ایستاده است، تصریح کرد: «ما برای مقابله با تحریم‌های امریکا در کنار مردم ایران خواهیم ایستاد، زیرا آنها در بحران‌ها در کنار ما بوده‌اند.»
اعضای هیأت‌رسانه‌ای جمهوری اسلامی ایران نیز از استقبال گرم نخست‌وزیر عراق قدردانی کرده و با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین در عراق افزودند: در سال جاری شاهد بالاترین اهتمام و علاقه مسلمانان به این مناسبت بزرگ بودیم. اعضای این هیأت همچنین ارتباط و هماهنگی رسانه‌ای بین دو کشور درخصوص موضوعات مختلف را که موجب افزایش منافع دو کشور و مردم آن می‌شود، بااهمیت خواندند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی