صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

هزینه ۱۰ میلیارد تومانی دیدار با آنگولا
مهدی محمدنبی، نایب رئیس اول فدارسیون فوتبال در حاشیه دوره آموزش مربیگری درجه A آسیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «بیش از ۱۰ میلیارد تومان هزینه سفر تیم ملی آنگولا به ایران و برگزاری دیدار با تیم ملی کشورمان است. تیم ملی با پرواز اختصاصی راهی بلغارستان شد تا ملی‌پوشان به راحتی بروند و بدون دغدغه به تمرین خود برسند.» وی در خصوص برخی انتقادها به دیدار دوستانه با آنگولا گفت: «تیم ملی قطر که مشکل مالی ندارد هم با کنیا بازی دوستانه برگزار می‌کند و ۲ بر یک شکست می‌خورد و با روسیه نیز می‌خواهد بازی کند. ما نیز پیشتر با تیم‌های کنیا و روسیه بازی‌کرده‌ایم. همکاران ما در فدراسیون و در بخش‌های تیم ملی اصلاً استراحت ندارند و از ساعت ۶ و نیم صبح در دفتر کارشان حضور دارند و اگر ایراداتی هست، خوشبختانه به حداقل رسیده است.»


برتری امیدهای ایران مقابل افغانستان
تیم ملی امید ایران دومین دیدار خود در رقابت‌های قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا و مقدماتی المپیک را با برتری 4-صفر برابر افغانستان به اتمام رساند. در این بازی که در استادیوم لوکوموتیو تاشکند برگزار شد، تیم امید ایران با ترکیب محمدرضا خالدآبادی، دانیال ایری، محمدرضا بردبار، سامان تورانیان، حسین گودرزی، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد، علی پوردارا، مهدی هاشمی‌نژاد، امیر جعفری و اللهیار صیادمنش کار خود را آغاز کرد. با نظر رضا عنایتی تیم امید با ۳ تغییر در این مسابقه پا به میدان گذاشت. آریا یوسفی، محمدامین حزباوی و یاسین سلمانی جای خود را در ترکیب اولیه به دانیال ایری، علی پوردارا و اللهیار صیادمنش دادند. محمد قربانی در دقیقه ۲۹ با ضربه سر نخستین گل ایران را به ثمر رساند و حسین گودرزی در دقیقه ۳۸ دومین گل شاگردان عنایتی را به نام خود ثبت کرد تا ایران ۴۵ دقیقه اول را با پیروزی به رختکن برود. در نیمه دوم بازهم ایران به گل رسید و این‌بار اللهیار صیادمنش برای سومین‌بار در دقیقه ۵۹ ایران را در این دیدار پیش انداخت. نکته جالب توجه این بود که هر سه‌گل ایران با ضربه سر بازیکنان ایرانی به ثمر رسید. در ادامه محمدجواد حسین‌نژاد در دقیقه ۷۵ با شوتی سنگین و از پشت محوطه جریمه چهارمین گل ایران را به ثبت رساند. تیم کشورمان که در بازی نخست نیز سه بر صفر هنگ‌کنگ را مغلوب کرده است، ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه سه‌شنبه هفته جاری در آخرین و حساس‌ترین دیدار خود به مصاف ازبکستان میزبان می‌رود.


دفاع جانانه رئیس پورتو از طارمی
پورتو در هفته چهارم لیگ برتر پرتغال به مصاف آروکا رفت که با نتیجه یک بر یک متوقف شد. بلافاصله پس از پایان بازی، بیانیه‌ای در سایت پورتو منتشر شد که در آن باشگاه اعلام کرد خواستار تکرار بازی با آروکا به دلیل عملکرد نادرست تیم داوری است. پس از این موضوع کارلوس خاویر، کاپیتان سابق اسپورتینگ‌ لیسبون و مفسر کنونی تلویزیون این باشگاه، به انتقاد از مهدی طارمی پرداخت که این موضوع جنجال‌ساز شد.
خاویر در تلویزیون باشگاه اسپورتینگ ‌لیسبون درباره مهاجم ایرانی پورتو گفته بود: «به مسلمانی که وقتی به پرتغال آمد، شنا بلد نبود و حتی شیرجه‌ زدن هم بلد نبود، باید دو کارت زرد داد.»
هر چند او از گفته‌هایش عذرخواهی کرد، ولی خورخه نونو پینتو دا کوستا رئیس باشگاه پورتو به صحبت‌های خاویر این گونه واکنش نشان داد: «فردی از طارمی به عنوان مسلمانی یاد کرد که شنا بلد نبود و اکنون فقط شیرجه می‌داند. این باورکردنی نیست. چگونه یک تلویزیون این اجازه را می‌دهد شخصی در آن چنین صحبت کند. نمی‌دانم که آیا  SOS Racismo  (سازمان حقوق بشری در اعتراض به نژادپرستی) اعتراض خواهد کرد یا خیر. شاید اگر طارمی زنی را می‌بوسید، یک رسوایی به بار می‌آمد (اشاره به اتفاقاتی که برای رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا رخ داد) این سرطان بزرگ فوتبال است.»
باشگاه اسپورتینگ ‌لیسبون برای رفتار غیرورزشی و تمارض مهدی طارمی در بازی پورتو و آروکا جریمه‌ شدن این بازیکن را خواستار شد. اسپورتینگ البته بدون ذکر نام این بازیکن ایرانی در بیانیه‌ای با اشاره به سه حرکت طارمی برای کسب پنالتی برابر آروکا، آنها را شبیه‌سازی دانست که می‌تواند به تصمیم‌گیری اشتباه تیم داوری بینجامد.

جستجو
آرشیو تاریخی