صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

دوری 2 تا 3 هفته‌ای بیرانوند کار دست پرسپولیسی‌ها داد

بحران شماره یک!

تا چند روز پیش، جذب مهاجم خوب خارجی، دغدغه پرسپولیسی‌ها بود اما حالا مصدومیت علیرضا بیرانوند و اینکه جانشین مناسبی برای او در این تیم وجود ندارد، به نگرانی اصلی آنها تبدیل شده است. دروازه‌بان شماره یک سرخپوشان پایتخت، پس از اینکه در بازی دوستانه تیم ملی مقابل بلغارستان بعد از یک پرتاب بلند آسیب‌ دید، در دقیقه 21 تعویض شد و بلافاصله زیر نظر کادر پزشکی تیم ملی قرار گرفت اما همان موقع خودش فهمید که چه اتفاقی برایش افتاده است که در توضیح مصدومیتش، محمدرضا اخباری روی نیمکت با تعجب و چشمان از حدقه درآمده گفت: «نه بابا!»
از همان ساعات، این احتمال داده شده که ممکن است بیرانوند بازی حساس پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا برابر النصر که روز 28 شهریور برگزار خواهد شد را از دست خواهد داد. خبری که به صورت رسمی هم اعلام شد و دکتر علیرضا حقیقت پزشک پرسپولیس، در رابطه با آخرین وضعیت مصدومیت بیرانوند گفت: «بیرانوند، عصر جمعه برای انجام MRI اعزام و پس از ارسال پاسخ مشخص شد که کشاله پای چپ او دچار کشیدگی گرید دو شده که درمانش بین دو تا سه هفته به زمان نیاز دارد. دیروز هم برای او سونوگرافی و تزریق در محل آسیب انجام شد و سعی ما بر این است که بیرانوند هرچه زودتر به تمرینات گروهی بازگردد.»
 
فرصت 48 ساعته برای جذب گلر
مصدومیت بیرانوند، به سوژه روز کاربران مجازی عربستانی تبدیل شد و چندین صفحه هواداری النصر از غیبت این بازیکن کلیدی پرسپولیس در بازی مقابل این تیم خبر دادند. با این حال، کادر پزشکی پرسپولیس تمام تلاش خود را برای رساندن این دروازه‌بان ملی‌پوش به شرایط ایده‌آل بدنی به کار گرفته و خبرهای دریافتی حاکی از آن است که جواب MRI بیرانوند، برای یکی از پزشکان متخصص و خبره در امریکا ارسال شده تا تشخیص او نیز در مورد شرایط بیرو گرفته شود تا تمرینات فیزیوتراپی بیرانوند به شکل تخصصی‌تری از سوی کادر پزشکی پرسپولیس انجام شود. این در حالی است که تنها 9 روز تا دیدار با النصر باقی مانده و حالا پرسپولیس باید به دنبال جانشینی مناسب برای گلر شماره یک خود باشد اما نکته اینجاست که تنها دو روز تا پایان پنجره لیگ قهرمانان آسیا فرصت دارد و طبیعتاً امکان جذب گلر خارجی به حداقل رسیده است.
 
تصمیمات یحیی و باشگاه، پاشنه آشیل شد
بحران نداشتن گلر ذخیره باتجربه در شرایطی برای پرسپولیس به وجود آمده است که این تیم در حالی که هنوز موفق به توافق با دروازه‌بانی نشده بود، اجازه جدایی به احمد گوهری را داد تا این سهل‌انگاری با مصدومیت بیرانوند در آستانه تقابل با یاران رونالدو کار دست یحیی گل‌محمدی دهد. سرمربی قرمزها در فصل نقل ‌و انتقالات اجازه جدایی گوهری و حضور قرضی او در آلومینیوم را داد و مدیران پرسپولیس هم ابتدا به دنبال جذب دروازه‌بان سهمیه زیر ۲۳ سال مانند محمدرضا خالدآبادی دروازه‌بان تیم ملی امید بودند اما بعد از رفتن او به استقلال، ننکا مربی برزیلی دروازه‌بانان پرسپولیس، یک گزینه از برزیل را به باشگاه معرفی کرد که در نهایت پرسپولیس او را جذب نکرد. البته صحبت‌های بیرانوند در مورد بها دادن به دروازه‌بان‌های جوان و این پیشنهاد که باشگاه بهتر است، ۱۵ میلیارد پول انتقال دروازه‌بان ۱۹ ساله برزیلی را خرج هزینه‌های روزمره تیم کند هم باعث شد سرخ‌ها قید جذب دروازه‌بان برزیلی را بزنند. با این حال، این تصمیمات باشگاه و یحیی، به پاشنه آشیل پرسپولیس تبدیل شده است.
 امید به درخشش جانشین بیرو
حالا امید پرسپولیسی‌ها به این است که جانشین بیرانوند بتواند خودش را نشان دهد. امیررضا رفیعی و مهرشاد اسدی دو دروازه‌بان زیر ۲۳ سال پرسپولیس هستند که هر دوی آنها محصول آکادمی پرسپولیس هستند و هیچ یک از آنها تجربه بازی رسمی در رده بزرگسالان را هم ندارند. در میان آنها، شانس رفیعی نسبت به اسدی برای قرار گرفتن در چارچوب دروازه پرسپولیس بیشتر خواهد بود زیرا این دروازه‌بان در سه هفته ابتدایی لیگ به عنوان دروازه‌بان دوم بر روی نیمکت پرسپولیس قرار گرفته بود. البته اسدی نیز در بازی آخر سرخ‌پوشان در هفته چهارم مقابل فولاد برای اولین بار در لیست پرسپولیس قرار گرفت. کادرفنی پرسپولیس در روزهای آینده و بخصوص بازی روز چهارشنبه با ملوان، عملکرد دو دروازه‌بان را ارزیابی خواهد کرد تا تصمیم نهایی را بگیرد. در این میان، شاید این تهدید، تبدیل به یک فرصت برای پرسپولیس تبدیل شود و با درخشش دروازه‌بان جانشین، خیال سرخ‌ها از داشتن یک گلر خوب دیگر راحت شود. اتفاقی که پیش از این بارها در فوتبال جهان رخ داده و دروازه‌بانی جوان خود را به عنوان پدیده مطرح کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی