صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

اخبار

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران
 در گفت‌و‌گو با «ایران» اعلام کرد
مردم 80درصد هزینه فیزیوتراپی را  از جیب می‌دهند
 درکشور ما به جای توانبخشی تمرکز روی درمان دارویی و جراحی است


محدثه جعفری/ رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به اینکه 20 درصد خدمات فیزیوتراپی تحت پوشش بیمه پایه است، عنوان کرد: «10 جلسه فیزیوتراپی حدود 7 میلیون تومان هزینه دارد که مردم با سطح درآمدی پایین قادر به پرداخت نیستند و با دریافت نکردن این خدمت به مرور دچار مشکلات بیشتری می‌شوند.»
احمد مؤذن‌زاده در خصوص لزوم حمایت بیمه‌ها در حوزه خدمات فیزیوتراپی به «ایران» گفت: «خدمات گلوبال فیزیوتراپی توسط بیمه‌های پایه همچون بیمه تأمین اجتماعی و بیمه سلامت پوشش داده می‌شود و خدمات تخصصی‌تر تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار دارد و اگر بیمار تحت پوشش بیمه تکمیلی نباشد، هزینه قسمت عمده‌ای از خدمات را باید به صورت آزاد پرداخت کند. برای افرادی که تحت پوشش بیمه‌های پایه هستند، مبنای پرداخت، تعرفه‌های دولتی است و حدود 20 درصد خدمات را تحت پوشش دارد. یعنی 80 درصد خدمات باید یا از سوی بیمه‌های تکمیلی تحت پوشش قرار گیرد یا به صورت آزاد برای بیمار محاسبه شود.»
مدیرعامل انجمن فیزیوتراپی ایران با اشاره به مشکلات در ارائه خدمات فیزیوتراپی خاطرنشان کرد: «اولین دغدغه ما تعرفه خدمات در بخش خصوصی است که فقط 25 درصد افزایش داشته که به نسبت تورم در جامعه اصلاً مناسب نیست. از طرف دیگر برخی از بیمه‌های تکمیلی به بهانه‌های مختلف مانند «خرید راهبردی» تعرفه‌های بخش خصوصی که دولت مصوب کرده را 100 درصد پرداخت نمی‌کنند و هزینه بخشی از خدمات درمانی ارائه شده بازهم با وجود بیمه تکمیلی از جیب بیمار پرداخت می‌شود. مشکل دیگر زمان پرداختی بیمه‌های پایه مثل تأمین اجتماعی است که با 6 الی 7 ماه تأخیر صورت می‌گیرد. این امر سبب اختلال برای ارائه خدمات بهتر به مردم می‌شود.»
وی با اشاره به ضرورت پوشش کامل بیمه‌ای برای خدمات فیزیوتراپی عنوان کرد: «خدمات فیزیوتراپی در پیشگیری، درمان و بازتوانی بیماری‌ها و همچنین مشکلات سیستم عضلانی که مرتبط با حرکت است، نقش بسیار مهمی دارد. البته با توجه به رشد جمعیت سالمندی، زندگی شهرنشینی، فقر حرکتی و بروز مشکلات اسکلتی عضلانی حتی برای اقشاری با سنین پایین‌تر، فیزیوتراپی بسیار ضروری است و اگر بیمار محروم از درمان فیزیوتراپی باشد با وخیم‌تر شدن بیماری به سمت جراحی کشیده می‌شود و ضمن قبول خطرات جراحی باید هزینه‌های بیشتری را متحمل شود. در کشورهای پیشرفته توجه بیشتری به بحث توانبخشی و فیزیوتراپی می‌شود اما در کشور ما تمرکز روی درمان دارویی و جراحی است.»


ایجاد اتحادیه شهرداری‌های کشور در کمیسیون تلفیق مجلس تصویب شد
رئیس دبیرخانه شورای عالی استان‌ها گفت: با پیگیری‌های معاونت امور مجلس دبیرخانه شورای‌عالی‌ استان‌ها، با ایجاد یک فصل مستقل مرتبط با مدیریت شهری در برنامه هفتم توسعه توسط کمیسیون تلفیق مجلس موافقت به عمل آمد. احمد صادقی با اشاره به اینکه برنامه هفتم توسعه کشور بهترین فرصت برای بازیابی جایگاه مدیریت شهری و پارلمان محلی است، گفت: از جمله مصوبات دیگر کمیسیون تلفیق، فعالیت و ارتباط شهرداری‌های کل کشور در قالب یک تشکل صنفی با عنوان «اتحادیه شهرداری‌های کشور» است که هدف از ایجاد این اتحادیه توسعه همکاری بین شهرداری‌های کشور، برقراری ارتباط با اتحادیه‌های بین‌المللی شهرداری‌ها، انتقال تجربه‌ها و اجرای برنامه‌های آموزشی، بررسی مسائل و مشکلات شهرداری‌ها، ارائه راه‌حل‌های مناسب و ارتباط بیشتر شهرداری‌ها با قوای سه‌گانه و پیگیری امور صنفی آنان است.


معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران:
املاک‌مان را بدون مولدسازی
نه می‌فروشیم نه به بانک‌ها
 ارائه می‌دهیم
معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران از به‌روزرسانی لیست بانک اطلاعات زمین شهرداری تهران خبر داد و گفت: املاک‌مان را بدون مولدسازی نمی‌فروشیم و یا برای تسویه به بانک‌ها ارائه نمی‌کنیم.به گزارش ایسنا، لطف‌الله فروزنده درخصوص شناسایی املاک شهرداری تهران اعلام کرد: بانک اطلاعات زمین داریم اما کامل نبود، که بزودی کامل می‌شود. به همه مناطق بخشنامه کردیم که نسبت به شناسایی املاک‌شان اقدام کنند تا بتوانیم بعد از مولدسازی آنها را صرف توسعه امور پایدار همچون مترو و اتوبوسرانی کنیم.وی درباره مولدسازی املاک شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مولد‌سازی امر مستمر است و مقطعی نیست، تصریح کرد: ما کلاً دیگر املاک‌مان را بدون مولدسازی نمی‌فروشیم و یا برای تسویه به بانک‌ها ارائه نمی‌کنیم. بر همین اساس ظرفیتی حدوداً ۲۰ هزار میلیارد تومان آماده کردیم و امیدواریم در تهاتر با بانک‌ها بتوانیم با املاک مولدسازی شده بدهی‌های شهرداری را تسویه کنیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی