صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و شش - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

موج بازنشستگی نیروهای توانبخشی به آموزش در مدارس استثنایی خورد

هشدار موج بازنشستگی در آموزش‌و‌پرورش بارها اعلام شده و اکنون این موج هر روز نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و ابعاد وسیع‌تری را درگیر می‌کند.
 آمار قابل‌توجه فرهنگیانی که امسال از آموزش‌و‌پرورش بازنشسته خواهند شد فقط شامل معلمان مدارس عادی نمی‌شود بلکه این موضوع به‌جد دامنگیر سازمان مدارس استثنایی کشور نیز خواهد بود. همین دیروز، معاون مدارس استثنایی کشور اعلام کرد اکثر نیروهای توانبخشی مدارس در حال بازنشستگی هستند.
 این موضوع از این نظر اهمیت ویژه‌ای دارد که سازمان مدارس استثنایی کشور نیازمند نیروی عادی نیست تا به هر طریق آن را جذب کند. جذب نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی با استانداردهای ویژه‌ای همراه است. معلمی که به‌عنوان توانبخشی استخدام می‌شود، باید بتواند با گروه دانش‌آموزان با نیاز ویژه به‌خوبی همکاری کرده و به آنها آموزش دهد.
حمید طریفی‌حسینی با حضور در شبکه خبر سیما با اشاره به آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی آموزش‌و‌پرورش در قالب شغل مربی امور آموزش معلولان از روز گذشته، اظهار کرد: حدود ۶۵۰نفر نیروی توانبخشی در مدارس استثنایی داریم که در حال خدمت هستند.
اکثر این تعداد در مرز بازنشستگی هستند و سال‌های خیلی دور جذب شده‌اند.
وی با بیان اینکه دراین سال‌ها امکان جذب نیرو برای آموزش‌و‌پرورش استثنایی وجود نداشت، توضیح داد: امسال با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور و در کنار نگاه مثبت ارکان مختلف دولت به وزارت آموزش‌و‌پرورش، توانستیم مجوز جذب را بگیریم. از دیروز ثبت نام آزمون آن شروع شده و تا ۳۱ شهریور استمرار دارد.
 برای اولین‌بار در کشور توانستیم مجوز جذب هزار نفر نیروی کاردرمان و گفتاردرمان را در قالب شغل مربی امور آموزش معلولان از سازمان اداری و استخدامی کشور دریافت کنیم.
 این نشان می‌دهد ما در آموزش‌و‌پرورش استثنایی کشور بعد از سال‌ها توانستیم شرایطی را فراهم کنیم تا مربیان متخصص حوزه توانبخشی که نیاز مدارس استثنایی ما بود تأمین کنیم. این آزمون ۲۰ یا ۲۱ مهرماه برگزار می‌شود.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اظهار امیدواری از ثبت‌نام فارغ‌التحصیلان کاردرمانی و گفتاردرمانی در این آزمون، درباره امکان ثبت نام دانشجویان ترم آخر کاردرمانی و گفتاردرمانی در آزمون توضیح داد: کسانی می‌توانند در این آزمون شرکت کنند که حتماً فارغ‌التحصیل رشته‌های کار درمانی و گفتار درمانی در مقطع لیسانس، فوق‌لیسانس و دکتری باشند.
با این حال افرادی که در حال حاضر دانشجوی ترم آخر رشته‌های یاد‌شده در مقاطع یاد‌شده هستند مشروط به اینکه حداکثر تا سه ماه بعد از آخرین روز ثبت نام، فارغ‌التحصیل شوند، می‌توانند در این آزمون ثبت‌نام و شرکت کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی