صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و پنج - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

نماینده ورزشکاران و سخنران در مراسم تجلیل از مدال آوران

پاکدامن: شبی نیم ساعت تمرین می‌کنم

مهری رنجبر
روزنامه‌نگار

کاپیتان علی پاکدامن، بعد از پیاده‌روی اربعین، حالا برای سخنرانی در مراسم تجلیل از مدال‌آوران در حضور رئیس‌جمهورآماده می‌شود. مراسمی که مدال‌آوران ورزش ایران در دو سال گذشته 20 شهریورماه درسالن همایش‌های سازمان صدا و سیما جمع می‌شوند تا پاداش‌شان را از دست دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران بگیرند. آن هم 13 روز قبل ازافتتاح بازی‌های آسیایی هانگژو. کاپیتان تیم ملی شمشیربازی سابر خیلی از این اتفاق هیجان زده است، او فکرش را هم نمی‌کرد که روزی باید نماینده ورزشکاران ایران برای صحبت با رئیس‌جمهورباشد و در این زمینه چنین بیان می‌کند: «خدایی من اصلاً فکر چنین چیزی را نمی‌کردم. با شنیدن این خبر هم هیجان‌زده شدم و هم غافلگیر
(با خنده).»
به نظر خودش دوشنبه کار خیلی سختی دارد و در این خصوص می‌گوید: «مسئولیت خیلی سختی به من سپرده شده است. من از دیشب تمرین را شروع کرده‌ام. شبی نیم ساعت وقت می‌گذارم تا متن سخنرانی را بخوانم. مهم است که راحت، روان و بدون استرس حرف‌ها و دغدغه‌های مهم ورزشکاران را در این جلسه با رئیس‌جمهور مطرح کنم.»
پاکدامن درباره متن سخنرانی‌اش اظهار می‌کند: «هیچ‌کدام از دوستان ورزشکار با من تماس نگرفته‌اند تا مسأله‌ای را بگویند، اما من برای مسائلی که باید دوشنبه مطرح کنیم با دو، سه نفر از دوستانم مشورت کردم تا از چالش‌ها بگویم. در این متن، مشکلات ورزش، چالش‌های ورزشکاران برای بهتر آماده شدن تا المپیک 2024 پاریس، بیمه، شغل ورزشکاران و حواله خودرو را آورده‌ام. اینکه همه ورزشکاران را مثل فوتبالی‌ها ببینند.»به نظر او، برگزاری مراسم تجلیل قبل از بازی‌های آسیایی بهترین شارژ روحی ملی‌پوشان است و می‌افزاید: «بچه‌ها با پاداشی که در مراسم تجلیل می‌گیرند، برای هانگژو شارژ می‌شوند. چرا چنین مراسمی بد باشد؟ البته یکی از مسائلی که می‌خواهم مطرح کنم این است که پاداش‌ها را مثل قبل سکه بدهند. اگر امتیازی 15 میلیون بدهند، خیلی خوب است.»

 

برش

پورسلمان: پاکدامن
همه جوره خوب است
علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی، دلیل انتخاب علی پاکدامن برای سخنرانی در مراسم تجلیل را به اخلاق خوب و نتایج بهتر او در این مدت ربط می‌دهد و ابراز می‌دارد: «علی در این مدت هم نتایج خیلی خوبی گرفته و هم جزو ورزشکاران بااخلاق ایران است که کمیته ملی المپیک به عنوان الگو روی او حساب ویژه‌ای باز کرده است. او جمیع شاخص‌ها را دارد و البته سخنورخوبی هم است. پاکدامن به تازگی با حضور در پیاده‌روی اربعین پابوس امام حسین(ع) بوده است. این اتفاق خیلی خوبی است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی