صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۴

فضای مجازی

اخلاص در عیادت بیمار
علی‌محمد مؤدب در صفحه اینستاگرامش به موضوع «اخلاص در عیادت بیمار» اشاره داشته و با نقل داستانی از کتاب «هزار و یک حکایت عرفانی» آورده: «مرحوم حاجی سبزواری (رضوان‌الله علیه) برای عیادت بیماری می‌رفت و عده‌ای هم با او بودند. نزدیک منزل بیمار که رسید برگشت و نرفت! اطرافیان پرسیدند آقا چرا تا اینجا آمدید و حالا بر می‌گردید؟ آقا جواب داد: خطوری (خیال) به قلبم کرد که بیمار وقتی مرا ببیند از من خوشش خواهد آمد و می‌گوید که سبزواری چه انسان والا و بزرگی است که به عیادت من بیمار آمده است. حالا بر می‌گردم تا هنگامی‌که اخلاص اولیه را بیابم و تنها برای خدا به عیادت بیمار بیایم.»


تقسیم عشق حسینی یکسان برای همه
ملیکا زارعی در صفحه اینستاگرامش تصویری از خود در کربلا به همراه سه کودک منتشر کرده و در شرح آن نوشته: «تا قبل از عزیمت به این سرزمین پر از اضطراب بودم. اضطرابی که با بار التماس دعاهای آرزومندان و ملتمسین دعا برام سنگین‌تر می‌شد…. به خودم می‌گفتم چرا من؟ چرا من باید حامل دعاها و آرزوهای دیگرانی باشم که شاید حتی لایق‌تر هستن برای این سفر.
تا اینکه سفر آغاز شد. نجف اشرف، حرم منور حضرت علی(ع) و حالا کربلا. خودتون قضاوت کنین... شما جای من، آرامش دراین تراکم جمعیت. میان این صداها این همه شور و رفت و آمد ….
به‌جز با یک انرژی عظیم معنوی قابل درک نیست…. این همه مهربانی. انگار امام حسین(ع) عدالت رو بر ما تمام کرده.
تقسیم عشق حسینی یکسان برای همه، کوچک و بزرگ، فقیروغنی، سالم و بیمار،همه و همه بر سر یک سفره قرار دارن و قرار می‌گیرن بعداز یک‌سال بی‌قراری‌های زمینی، جاتون خالی... عکسی به یادگار با سه تا دختر خانم گل که به زائرین نان تعارف می‌کردند.»
 

انتشار یک قطعه خاطره انگیز از قربانی
علیرضا قربانی در آستانه برگزاری تور کنسرت‌های اروپا و امریکای خود تک‌آهنگ «مرا ببخش» را با ترانه‌ای از حسین غیاثی و ملودی حسام ناصری منتشر کرد. خبری که در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده. این در حالی است که همزمان با انتشار این تک‌آهنگ، نماهنگی هم به تهیه‌کنندگی محسن خباز، کارگردانی وحید امینی و بازی محسن‌  کیایی و سارا توکلی منتشر شده است.


تعامل و توجه رمز یک کار ماندگار
امین هنرمند آهنگساز فیلم «دست‌انداز» به بهانه اکران این فیلم ضمن قدردانی از کسانی که در این کار با او همکاری و همیاری داشتند، در صفحه اینستاگرامش نوشته: «یکی از مزایای نوشتن موسیقی فیلم برای من که روی موسیقی مستقل و تدریس متمرکزم، تعامل با دیگران و توجه به مخاطب نسبتاً گسترده است. خروجِ گهگاه از دنیای شخصی و آهنگسازی مبتنی بر مختصات تعریف شده توسط هنرمندان سینما، تمرین مفیدی است که وجوه درونی را متوازن می‌کند. به بهانه اکران فیلم داستان دست‌انداز، از همراهان هنرمندم در این پروژه قدردانی ویژه می‌کنم.»آهنگساز، نوازنده پیانو، ضبط و میکس این کار برعهده امین هنرمند بوده با خوانندگی امید نعمتی، سارنگ سیفی‌زاده و پریسا دلفانی.


«مرداب» به نمایش خانگی می‌رود
محمد شایسته، کارگردان ایرانی نخستین تصویر از سریال «مرداب» را در صفحه‌ مجازی خود منتشر کرد.این سریال از مهرماه در شبکه نمایش خانگی عرضه خواهد شد. سریال «مرداب» به کارگردانی برزو‌ نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی محمد شایسته است. شهرام حقیقت‌دوست، پانته‌آ‌پناهی‌ها، حامد کمیلی، ستاره پسیانی، مجتبی پیرزاده، الهام اخوان، یسنا میرطهماسب، الیکا ناصری، محمود نظرعلیان، آرش ظلی‌پور، صفر محمدی، مجید پتکی بازیگران این سریال هستند با هنرمندی امیر جعفری در نقش «شکیب» و با حضور مهدی‌هاشمی.


رضا کیانیان با «پدر» روی صحنه می‌رود
رضا کیانیان در صفحه اینستاگرامش به نمایش«پدر» اشاره کرده و در شرح آن نوشته: «بعد از حدود یک سال به تئاترشهر برمی‌گردم.» نویسنده این کار فلوریان زلر است با طراحی و کارگردانی آروند دشت‌آرای. نمایش «پدر» از ۸ شهریور سال ۱۴۰۱ در سالن اصلی مجموعه تئاترشهر روی صحنه رفت، به‌رغم اینکه با استقبال مخاطبان همراه بود، به دلیل شرایط اجتماعی سال گذشته نتوانست اجرای عمومی‌خود را به‌صورت کامل سپری کند و با ۲۱ اجرا مجموعه تئاتر‌شهر را ترک کرد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی