صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۱

ورزش ایران

اسماعیل‌نژاد، چپ دست مهارنشدنی
امین اسماعیل‌نژاد پشت خط زن ایرانی، در لیست 10 بازیکن برتر مهارنشدنی و الهام بخش در انتخابی المپیک است. سایت فدراسیون جهانی والیبال 26 روز مانده به شروع رقابت‌های انتخابی المپیک نوشت: «۱۰ بازیکن برتر مسابقات مقدماتی المپیک مردان که باید مراقب آنها باشید؛ مردان با استعدادی که در مسابقات انتخابی المپیک الهام بخش هستند.» ریکاردو لوکارلی برزیلی، دنیله لاویا ایتالیایی، ران تاکاهاشی ژاپنی، میکا کریستنسون امریکایی، پاوو زاتورسکی لهستانی، آگوستین لوسر آرژانتینی، گرگور روپرت اسلوونی، ژانگ جینگین چینی، تارا تونسی و امین اسماعیل‌نژاد 10 نفری که در تیم‌های برتر مردان والیبال جهان، برای نمایشی بزرگ آماده می‌شوند. فدراسیون جهانی درباره اسماعیل‌نژاد نوشت: «ملی‌پوش چپ دست ایران با قدرت و دقت زیادی سرویس می‌زند. ملی‌پوش ایران در خط حمله غیرقابل مهار است.»


جوکو؛پیش به سوی برد تکراری
رقابت‌های آخرین گرند اسلم فصل موسوم به تنیس آزاد امریکا که از چهارشنبه هفته گذشته به میزبانی شهر نیویورک شروع شده است به روزهای حساس خود رسیده است. روزهایی که مدعیان کسب جام قهرمانی هر لحظه به مراحل پایانی نزدیک‌تر می‌شوند. یکی از این مدعیان نواک جوکوویچ اسطوره صربستانی دنیای تنیس است که بعد از لغزش در دور سوم بامداد دوشنبه برای صعود به جمع هشت تنیسور برتر آخرین گرند اسلم فصل به مصاف برنا گویو کروات رفت. مسابقه‌ای که مطابق انتظار نوله در آن با ارائه یک نمایش کم نقص حریف‌اش را در سه ست متوالی مغلوب کرد و جواز حضور در مرحله یک چهارم را کسب کرد. صربیناتور در یک چهارم به مصاف تیلور فریتس امریکایی بازیکنی که در هفت بازی گذشته‌اش مقابل او پیروز بوده است، می‌رود.


بازگشت مخفی تیم ملی بسکتبال
تیم ملی بسکتبال کشورمان بعد از کسب جایگاه آخر رقابت‌های جام جهانی 2023 به تهران برگشت. شاگردان دمیر هاکان در حالی به تهران برگشتند که مدیررسانه‌ای تیم حتی خبری از زمان ورود آنها به ایران نداد تا مبادا به دلیل آخر شدن مورد مؤاخذه قرار بگیرند. تیمی که در جمع تیم‌های آسیایی آخر شد و رده آخر و 32 جام جهانی را هم به خود اختصاص داد. البته خداحافظی حامد حدادی هم به کمک فدراسیون و دوست قدیمی‌اش جواد داوری رئیس فدراسیون آمد تا رفتن ستاره آسیا لاپوشانی بر ناکامی حذف از المپیک شود. اما در ادامه راه جام جهانی چهره هشت تیم برتر مشخص شد. بدین ترتیب امروز در مرحله یک‌چهارم نهایی ایتالیا با امریکا بازی می‌کند، آلمان با لتونی، لیتوانی با صربستان و در آخرین مسابقه اسلوونی به مصاف کانادای مقتدر می رود. تا به اینجای کار نیز حضور تیم‌های کانادا، ژاپن، امریکا، سودان جنوبی و فرانسه میزبان قطعی شده است.


کامبک تکواندو به جمع مدعیان
تیم ملی تکواندو ایران در مسابقات گرندپری پاریس به جمع مدعیان کامبک زد. دومین مرحله رقابت‌های گرندپری به میزبانی پاریس برگزار شد که تیم 7 نفره ما در این رقابت‌ها، با 2 طلا، 1 نقره و 1 برنز بعد از مدت‌ها خودی نشان داد. در آخرین روز این رقابت‌ها ابوالفضل عباسی ملی پوش مثبت 80 کیلوگرم بعد از شروعی خوب مقابل قهرمان جهان از برزیل، برد مقابل فرانسه،  در یک چهارم نهایی مقابل نفر دوم رنکینگ از مکزیک شکست خورد و در عین شایستگی دستش از مدال کوتاه ماند. اما در مجموع این رقابت‌ها مهران برخورداری و مهدی حاج موسایی 2 طلا، ابوالفضل زندی 1 نقره و مبینا نعمت‌زاده 1 برنز از شیاپ چانگ سالن مارسل گاردن پاریس سوغات آوردند. همچنین متین رضایی و در عین ناباوری ناهید کیانی قهرمان جهان،  در این رقابت‌ها دستشان از مدال کوتاه ماند. در بخش پسران تیم ملی کشورمان بالاتر از ازبکستان و ساحل عاج اول و در مجموع رقابت‌ها هم بالاتر از تیم ملی چین و انگلیس در جایگاه اول رقابت‌های گرندپری پاریس قرار گرفتیم تا بعد از مدت‌ها خیالمان از تکواندو کمی راحت تر شود.


حسرت مدال بر دل تنیس روی میز
مدال تیمی تنیس روی میز قهرمانی آسیا، از دست پسران کشورمان سر خورد. در ادامه مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی،  تیم ملی مردان  مستقیماً از مرحله یک چهارم نهایی بازی‌های خود را شروع کرد، ملی پوشان کشورمان در اولین بازی خود و در یک رقابت نزدیک با تیم ملی چین تایپه 3-2 شکست خورد، درصورتی که ملی پوشان کشورمان در این بازی پیروز می شدند، به نیمه نهایی صعود کرده و مدال برنز تیمی قهرمانی آسیا را کسب می‌کردند، اما این اتفاق نیفتاد  تا بار دیگر حسرت مدال بر دل تنیس روی میز ایران بماند. نوشاد و نیما عالمیان هرکدام با 1 برد و 1 باخت و امیرحسین هدایی با 1 باخت، ترکیب تیم ملی را در این مسابقه تشکیل داده بودند.
 ملی پوشان امروز برای قرارگرفتن در جایگاه پنجم تا هشتمی اولین بازی خود را مقابل سنگاپور انجام می دهند.

جستجو
آرشیو تاریخی