صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

گزارش و خبر

پاسخ تند فدراسیون به نامه ساکت!
در پی انتشار نامه گلایه‌آمیز محمدرضا ساکت مدیرعامل باشگاه سپاهان به مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بیانیه معناداری در پاسخ صادر کرد. متن این بیانیه شامل کدها و نکاتی است که نشان می‌دهد جهت‌گیری فدراسیون مخالف با آن چیزی است که سپاهان تصور می‌کند یا سعی کرده در بیانیه به آن اعتراض کند. در بیانیه فدراسیون به رسیدگی به شکایت‌ها (از سوی استقلال و پرسپولیس علیه سپاهان) تأکید شده است: «کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ضمن دعوت مجدد کلیه مسئولان باشگاه‌ها به رعایت قوانین، مقررات و موضوعات طرح شده در جلسات پیش فصل رقابت‌های لیگ برتر، اعلام می‌دارد روند مربوط به بررسی شکایت‌های رسیده بر اساس گزارش‌های دریافتی به دقت و به شکل ویژه در حال انجام است. بر این اساس، طرح غیرمنطقی مباحث در سطح افکار عمومی و انتقال تنش به جامعه و النهایه تشویش اذهان که بعضاً از سوی برخی مسئولان دیده می‌شود، ضمن خالی بودن از هرگونه انتفاع برای باشگاه‌های متبوع، با تعقیب قضایی از سوی کمیته‌های ذیربط در فدراسیون فوتبال همراه خواهد بود. بدین ترتیب کمیته انضباطی تنها مرجع رسیدگی به تخلفات است و هرگونه فرار رو به جلو در این ارتباط ممنوع است.»


۲ لژیونر در اردوی تیم امید
تیم ملی فوتبال امید کشورمان در حالی از شنبه برای  برگزاری دیدار گروه E مرحله اول انتخابی المپیک در قاره آسیا با ۲۰ بازیکن راهی ازبکستان شده که پس از حضور این تیم در تاشکند، علی پوردارا بازیکن الکویت و محمد امین حزباوی بازیکن السد نیز به جمع شاگردان رضا عنایتی اضافه شدند و قرار بود دیشب اللهیار صیادمنش، مهاجم هال سیتی انگلیس خودش را به کادرفنی معرفی کند. گفتنی است نشست خبری سرمربی تیم ملی امید قبل از بازی با هنگ‌کنگ نیز از ساعت ۱۴ امروز به وقت تهران برگزار خواهد شد. ملی‌پوشان امید کشورمان از ساعت 15:30 چهارشنبه ۱۵ شهریور در ورزشگاه لکوموتیو تاشکند به مصاف حریف شرق آسیایی خود می‌روند.
 

گام فدراسیون برای پولدار شدن
در شرایطی که فدراسیون فوتبال مدت‌ها است حامی مالی ندارد، اعضای هیأت رئیسه اختیاراتی به مهدی تاج رئیس فدراسیون دادند و او هم مذاکراتی با یک شرکت تجارت الکترونیکی انجام داد و بزودی قرارداد این شرکت و فدراسیون نهایی خواهد شد. قرارداد با این شرکت به صورت کارگزاری خواهد بود و این شرکت مسئولیت خواهد داشت تا پس از عقد قرارداد با شرکت‌هایی که قصد تبلیغات و همکاری با فدراسیون را دارند، درآمدهایی را برای فدراسیون فوتبال حاصل کند.
 

پرتاب بطری به ساپینتو و تیمش!
تجربه نخستین دربی نیکوزیا برای ریکاردو ساپینتو با اتفاقات خوبی همراه نشد، چرا که آپوئل در شرایطی که برای دقایقی از بازی با یک یار بیشتر در زمین مسابقه حاضر بود، برابر آمونیا تن به شکست داد. در این مسابقه، آپوئل در همان دقایق ابتدایی بازی یک ضربه پنالتی را از دست داد و دقایقی بعد نیز دروازه این تیم باز شد. در دقیقه 22 بازی، یک بازیکن از آمونیا با کارت قرمز مستقیم اخراج شد ولی در عین ناباوری این آمونیا بود که به گل دوم نیز رسید. آپوئل در آخرین دقیقه نیمه اول یکی از گل‌ها را جبران کرد، ولی در وقت‌های تلف شده نیمه اول یکی از شاگردان ساپینتو نیز اخراج شد تا هر دو تیم نیمه دوم را 10 نفره آغاز کنند. در نهایت نیز بازی با نتیجه 2 بر یک به سود آمونیا به پایان رسید. آپوئل که چند روز پیش با شکست برابر خنت بلژیک از صعود به مرحله گروهی لیگ کنفرانس بازماند، حالا با شکست در دربی، باعث خشم هواداران خود شد و زمانی که بازیکنان این تیم در پایان بازی برای تشکر به سمت جایگاه طرفداران خود رفتند، توسط آنها هو شدند.
 در ادامه، برخی از هواداران آپوئل، اشیایی مثل بطری و چوب نیز به سمت بازیکنان و کادر فنی آنها پرتاب کردند و ساپینتو هم سعی کرد وضعیت را آرام کند اما موفق نشد. ساپینتو در نشست خبری بعد از بازی در واکنش به اتفاقات پایان بازی گفت: «هواداران ما خوشحال نبودند، ما به آنها پاسخ می‌دهیم تا توجیه شوند. این یک واکنش طبیعی است. ما باید ادامه دهیم. بهتر شویم. ما باید با هم بمانیم.»

پاس گل محرمی برای دینامو
در دیدار دیناموزاگرب مقابل اوسیک در لیگ برتر کرواسی، صادق محرمی گل اول تیمش را هنرمندانه ساخت تا زمینه پیروزی  دینامو را مهیا کند. چرا که این تیم در این بازی 2-0 از حریف عقب بود ولی در نهایت به پیروزی 3-2 دست یافت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی