صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲۰

عزت‌اللهی: اولویتم بازگشت به باشگاه های ایران نبود

بازی با بلغارستان و آنگولا بهتر از هیچی است

سعید عزت‌اللهی بازیکن وایله که در ابتدای فصل پیشنهادهای خوبی از تیم‌های لیگ برتر دریافت کرده بود، در این خصوص به ایرنا گفت: «اسم بردن از تیم‌هایی که با آنها مذاکره کرده‌ام کار درستی نیست اما هم از داخل و هم از خارج از ایران پیشنهادهایی داشتم که به خاطر قرارداد با وایله نتوانستم راهی آنها شوم. وایله رقم بالایی برای جدایی من در نظر گرفت و همین باعث شد باشگاه‌هایی که من را می‌خواستند عقب‌نشینی کنند.»
او درباره اینکه از بین استقلال و پرسپولیس کدام تیم را انتخاب کرده بود، چنین پاسخ داد: «علاقه شخصی من ادامه فوتبال در خارج از ایران بود و اصلاً کار به فکر کردن و انتخاب تیم نرسید. رضایتنامه مانع بزرگ سر راه من بود؛ برای همین به هیچ تیمی فکر نکردم.»
عزت اللهی در خصوص تمدید 6 ماهه قرارداد خود با وایله چنین توضیح داد: «سال قبل که باشگاه به من پیشنهاد تمدید قرارداد داد، من در جواب گفتم که حتماً این کار را می‌کنم اما مدتش باید شش ماه باشد. می‌خواستم با تمدید شش ماهه، حداقل یک فصل در سوپرلیگ دانمارک بازی کنم و بعد بازیکن آزاد بشوم. در ابتدا مسئولان وایله خیلی محکم گفتند نه. چون دنبال درآمدزایی بودند و گفتند حداقل قرارداد تو باید دو سال و نیم باشد که من موافقت نکردم. در ادامه، تیم ما متأسفانه پنج بازی ابتدایی را باخت و این یک توفیق اجباری هم شد. آنها آمدند با من جلسه گذاشتند و گفتند شش ماه قراردادت را تمدید کن و برای ما در سوپرلیگ به میدان برو. گفتند تیم به تو احتیاج دارد و مربی هم مدام پافشاری می‌کند و می‌گوید مشکل عزت‌اللهی را حل کنید. خواست خدا بود و این اتفاقات افتاد که قرارداد من شش ماهه تمدید شود.»
این هافبک تیم ملی درباره حضورش در جمع ملی‌پوشان هم چنین نظر داد: «این چند ماه به لحاظ روحی و ذهنی برای من سخت گذشت. مغزم هنگ کرده بود. فقط تمرین می‌کردم و حق حضور در مسابقات رسمی و حتی دیدارهای دوستانه را نداشتم و به قول معروف من را بازی نمی‌دادند. این مسائل قطعاً به بازیکن فشار می‌آورد. با اینکه می‌دانستم مربی من را می‌خواهد و باشگاه این اجازه را به او نمی‌دهد. یک تشکر ویژه باید از قلعه‌نویی، الهویی و کادرفنی تیم ملی داشته باشم که پیگیر شرایط من بودند و همین باعث دلگرمی بود که تمریناتم را سخت انجام بدهم و ناامید نشوم. همین، یک امتیاز مثبت برای من بود تا آمادگی‌ام را حفظ کنم و سرحال در خدمت تیم ملی باشم.»
او در خصوص بازی دوستانه با بلغارستان و آنگولا، عنوان کرد: «به عنوان کسی که چندین سال است در تیم ملی حضور دارم، دو جام جهانی را سپری کرده‌ام و افتخار پوشیدن این پیراهن را دارم، معتقدم که نباید واقعیت‌ها را نادیده بگیریم. می‌دانم که کادرفنی تیم ملی تلاش کرده‌ تا با تیم‌های درجه یک دنیا بازی کنیم اما برای رسیدن به این هدف باید بستر را بسازیم که متأسفانه الان وجود ندارد. فدراسیون الان منابع مالی قوی ندارد که بخواهد زیرساخت‌ها را ترمیم کند. بازی با تیم‌های بزرگ دنیا بسیار سخت است و آنها قطعاً پول زیادی از ما درخواست می‌کنند. همین که با بلغارستان و آنگولا به عنوان دو تیم اروپایی و آفریقایی بازی می‌کنیم و هر دو هم فیزیکی هستند، می‌تواند محک خوبی برای تیم ملی باشد. تقابل با آنها بهتر از این است که بازی تدارکاتی نداشته باشیم یا مقابل یکسری تیم‌ها به میدان برویم که ما را به چالش نکشند. امیدوارم در این دو بازی، کادرفنی به نکته‌هایی که مد نظرش است برسند.»

جستجو
آرشیو تاریخی