صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۲

اخبــــار

رئیسی در دیدار سفیر جدید کشورمان
در عربستان:
رویکرد ایران توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان است
رئیس‌جمهور در دیدار علیرضا عنایتی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان سعودی و در آستانه عزیمت او به ریاض بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در توسعه و تحکیم مناسبات با همسایگان تأکید کرد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این دیدار از ایران و عربستان به عنوان دو کشور تأثیرگذار در منطقه و جهان اسلام یاد کرد و خواستار بهره‌برداری از توانمندی‌های موجود برای توسعه مناسبات تهران و ریاض شد.
رئیس‌جمهور گفت: ‌همکاری ایران و عربستان و افزایش همکاری کشورهای منطقه در ابعاد دوجانبه و چندجانبه و در زمینه مسائل جهان اسلام در دو سطح دولتی و مردمی موجب اعتلای جایگاه کشورهای منطقه در معادلات منطقه‌ای و جهانی شده و زمینه مداخلات خارجی را محدود خواهد کرد.

آیت‌الله رئیسی: دستاوردهایمان را به آفریقا صادر می‌کنیم
رئیس‌جمهور همچنین پیش از ظهر دیروز در دیدار «اولویا روامبا» وزیر خارجه بورکینافاسو، فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور را در تسهیل و تسریع تبادل ظرفیت‌های متقابل و ارتقای سطح روابط و گسترش همکاری‌ها مؤثر دانست و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای انتقال تجارب و دستاوردهای خود به کشورهای دوست به‌خصوص در آفریقا اعلام کرد.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به روابط خوب ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی با عموم کشورهای آفریقایی از ایستادگی و مقاومت این کشورها در مقابل جریان استعمار و تروریسم تمجید کرد و آن را نشانه بیداری، هوشیاری و تشخیص دقیق نیازهای روز از سوی این کشورها دانست.
وزیر خارجه بورکینافاسو نیز در این دیدار با بیان اینکه کشورهای آفریقایی و از جمله بورکینافاسو از ایستادگی و مقاومت انقلاب اسلامی مقابل استکبار و نظام سلطه الهام می‌گیرند، افزود: مهم‌ترین دستور کار ما فعال کردن محورهای همکاری با ایران خواهد بود. وی جمهوری اسلامی ایران را دوست و برادر کشورش دانست و گفت که علاقه‌مند به تقویت همکاری‌های متقابل هستیم.

رئیس‌جمهور قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
رئیس جمهور همچنین قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل را برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، اطلاعات، دفاع و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ کرد. به گزارش ایرنا، قانون تشکیل سازمان پدافند غیر عامل کشور که در جلسه علنی مورخ 29/05/1402مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه‌ای از سوی سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به وزارت کشور، وزارت اطلاعات، وزارت دفاع و سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شد. طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از سال ۹۸ در مجلس دهم تدوین شد، اما اولین بار سال ۱۴۰۱ به تصویب نمایندگان رسید. با تشکیل سازمان پدافند غیرعامل قرار است از آمادگی دستگاه‌های اجرایی کشور در برابر «تهدیدهای جدید» اطمینان حاصل شود.
 

فرصت تکمیل مدارک
برای متقاضیان انتخابات مجلس
سخنگوی ستاد انتخابات کشور از در نظر گرفته شدن فرصت تکمیل مدارک برای متقاضیان انتخابات مجلس خبر داد و گفت: اگر مدارک متقاضیان در مرحله پیش‌ثبت‌نام ناقص یا اشتباه باشد، می‌توانند از ۲۳ شهریورماه تا قبل از آغاز مرحله ثبت‌نام اصلی مدارک خود را کامل کنند.
به گزارش مهر، محسن اسلامی با اشاره به مهلت یک ماهه ۶ دستگاه مکلف به صحت‌سنجی اطلاعات هویتی و مدارک داوطلبان، ادامه داد: این احتمال وجود دارد که مدارک برخی از متقاضیان از سوی 6 دستگاه مورد تأیید واقع نشود. طبعاً در این صورت حق اعتراض به آن متقاضیان داده می‌شود که نواقص مدارک خود را برطرف کنند. در این صورت آنها تا قبل از ۲۷ مهرماه فرصت پیگیری و اعتراض دارند و امکان ثبت اعتراض آن متقاضی در پنجره واحد وزارت کشور نیز فراهم است.
اسلامی در خصوص آمار جناح‌های مختلف سیاسی که پیش‌ثبت‌نام را انجام داده‌اند نیز گفت: ما آماری اعلام نکرده‌ایم چون در زمان پیش‌ثبت‌نام به تمایلات جناحی و سیاسی افراد پیش‌ثبت‌نام‌کننده کاری نداشتیم و آن را نپرسیدیم.

جستجو
آرشیو تاریخی