صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

 علی سلاجقه، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تأثیرات مخرب طوفان‌های گرد و غبار بر مسائل اقتصادی، اجتماعی و سلامت مردم گفت: از جمله سیاست‌های اصلی دولت مردمی، توسعه دیپلماسی محیط زیستی با همه کشورهای جهان برای به اشتراک گذاشتن دانش و تجربیات برای حل همه مسائل محیط زیستی بویژه گرد و غبار است.
  عباسعلی نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تفاهمنامه دوجانبه بین وزارت نیرو و سازمان ثبت اسناد و املاک درباره صدور اسناد مالکیت برای حریم و بستر رودخانه‌ها به نام وزارت نیرو، قطعاً برخلاف قانون است و ضمن انجام پیگیری‌های حقوقی لازم، در تلاش هستیم که یا خود این دو دستگاه یا قوه محترم قضائیه، این تفاهمنامه را باطل اعلام کنند.
  حسن خیریانپور، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از میزبانی این استان در همایش ملی روز گردشگری کشور خبر داد.
  مصطفی ده‌پهلوان، رئیس موزه ملی ایران درباره برگزاری نمایشگاهی از آثار منتخب موزه آرمیتاژ روسیه در ایران و همکاری‌ فیمابین برای پژوهش و تحقیقات میراث فرهنگی در حوزه دریای کاسپین با رئیس موزه آرمیتاژ رایزنی کرد.
  مریم امیدی، رئیس اداره حفاظت و مدیریت حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان گفت: پروانه صید ماهی با تک قُلاب و نیز شکار گُراز (ویژه اقلیت‌های مذهبی) به‌طور محدود و در برخی از مناطق استان برای متقاضیان در سال‌جاری صادر می‌شود.
 رحیم خاکی، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از معرفی ۳۷۸ طرح مشاغل خانگی در زمینه صنایع‌دستی به مبلغ ۴۴۳ میلیارد ریال به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای تیرماه تاکنون خبر داد.
  سیدمحمدمهدی میرزایی قمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به فعالیت‌های ساختمانی به عنوان یکی از مهم‌ترین منابع آلودگی صوتی پایتخت گفت: دستورالعملی در کشور برای کاهش صدای ناشی از ساختمان‌سازی نداریم.
  ولی جهانی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان از مرمت و بازسازی مدرسه فروغ رشت خبر داد و گفت: این مدرسه پس از مرمت و بازسازی تبدیل به موزه موسیقی می‌شود.
  ملکه گلمغانی‌زاده، رئیس موزه‌های استان اردبیل، موزه مردم‌شناسی مرکز این استان را به لحاظ داشتن اشیا و اقلام کافی برای معرفی آداب، فرهنگ، پیشینه کسب و کار و زندگی مردم این دیار، بسیار ارزشمند دانست و گفت: در پنج ماه نخست سال‌جاری ۶ هزار و ۵۰۰ بار از این مجموعه بازدید شده است.
  سید مؤید محسن‌نژاد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: میزان صادرات صنایع‌دستی به انضمام زیورآلات سنتی در دولت سیزدهم به کشورهای ایتالیا، قطر، آلمان و روسیه 3میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی