صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

از گوشه و کنار ایران

4 زائر اربعین در تصادف جان باختند

برخورد شدید سواری پژو با تریلی در محور دهلران - مهران منجر به مرگ 4 زائر اربعین شد.
سرهنگ ابوالفضل کهزادی، رئیس پلیس راه استان ایلام اظهار داشت: ساعت ۱۲ و20 دقیقه ظهر دوشنبه یک تصادف در محور دهلران - مهران گزارش شد و کارشناسان در محل حادثه حضور پیدا کردند.
وی با بیان اینکه خستگی و خواب‌آلودگی راننده «سواری پژو» عامل اصلی تصادف مرگبار مسیر دهلران به مهران بود، گفت: در این حادثه مرگبار ۴ سرنشین پژو که اهل استان اصفهان بودند در دم جان ‌باختند.
 
تصادف اتوبوس زائران در العماره
رئیس مرکز اورژانس ۱۱۵ خوزستان از مصدوم شدن ۳۱ زائر ایرانی اربعین حسینی در برخورد یک دستگاه اتوبوس با یک خودرو سواری در شهر العماره عراق خبر داد.
فرهنگ کره‌بندی صبح دوشنبه اظهار کرد: گزارش وقوع حادثه رانندگی در شهر العماره عراق در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه صبح دوشنبه ۱۳ شهریورماه به مرکز اورژانس ۱۱۵ اطلاع‌رسانی شد.
در این حادثه، ۳۱ نفر مصدوم شدند و ۱۲ نفر آنها به وسیله اتوبوس و ۱۲ نفر دیگر نیز به وسیله اتوبوس‌آمبولانس به بیمارستان انتقال یافتند. در این سانحه، ۲ نفر نیز ضربه مغزی شدند.
همچنین روز یکشنبه در تصادف اتوبوس زائران ایرانی در شهر العماره عراق یک پسر ۱۲ ساله، یک مرد ۵۶ ساله و یک زن ۴۴ ساله مصدوم و به وسیله بالگرد اورژانس از مرز چذابه به بیمارستان گلستان اهواز منتقل شدند.
 
رها کردن نوزاد کنار سطل زباله
نوزاد دختری که هفته گذشته در کنار سطل زباله در یکی از خیابان‌های نیشابور رها شده بود، به بهزیستی این شهرستان تحویل داده شد.
مدیر روابط عمومی بیمارستان حکیم نیشابور گفت: بررسی علائم ظاهری نوزاد و وجود بند ناف وی، نشان‌دهنده این بود که این نوزاد روز قبل از پیدا شدن خارج از بیمارستان به دنیا آمده بود. وی گفت: حال کنونی نوزاد مساعد است و پنج روز بعد از پیدا شدن در صحت و سلامت به اداره بهزیستی شهرستان نیشابور برای انتقال به شیرخوارگاه تحویل داده شد.
 
دستگیری کلاهبردار 7 میلیاردی
مرد شیاد که به بهانه افزایش سرمایه در بازار رمز ارز 7 میلیارد تومان کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. سرهنگ محمدرضا علیزاده، فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس فتای اسلامشهر مبنی بر کلاهبرداری از آنان به بهانه سرمایه‌گذاری و خرید و فروش در بازار رمز ارز، رسیدگی به موضوع به ‌صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.
شاکیان در اظهارات خود بیان داشتند، فردی با ایجاد سایت و کانال جعلی در بستر فضای مجازی با قصد سودجویی و جلب شهروندان با وعده افزایش سرمایه‌ در مدت کوتاه و انتشار آگهی در سایت خرید و فروش رمز ارز، از آنان کلاهبرداری کرده است.
این مسئول خاطرنشان کرد: کارشناسان پلیس فتای اسلامشهر با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی وی را طی عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند. متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس به کلاهبرداری از 7 نفر به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال اعتراف کرد.
 
شلیک مرگبار
برای تسویه حساب شخصی
قاتلی که با استفاده از کلت کمری مردی ۳۴ ساله را در نهاوند کشته بود در کمترین زمان شناسایی و دستگیر شد.
 سرهنگ «ذبیح‌الله درویشی» فرمانده انتظامی شهرستان نهاوند گفت: ظهر یکشنبه مرد ۳۶ ساله‌ای با مراجعه به محل کار مقتول وی را با کلت کمری هدف گلوله قرار داد و به قتل رساند. تیم ویژه بررسی صحنه وقوع جرم با انجام یکسری کارهای کارشناسی سرنخ‌هایی را به دست آورده و بلافاصله دستگیری قاتل را در دستور کار قرار داد. با فعال شدن تیم‌های گشتی و شناسایی محل‌هایی که احتمال حضور قاتل وجود داشت، متهم شناسایی و در یک عملیات پلیسی دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.
متهم علت این جنایت را خصومت و اختلاف شخصی با مقتول اعلام کرد.
 
قاتل با پای خود به اداره پلیس رفت
رئیس پلیس آگاهی البرز از قتل یک زن جوان به دست شوهرش در استان البرز خبر داد.
سرهنگ حکمت‌الله شجاعی گفت: در پی مراجعه مردی ۴۲ ساله به کلانتری ۲۴ کمالشهر کرج و اعلام این موضوع که به دلیل اختلاف با همسرش او را به قتل رسانده، بلافاصله این شخص دستگیر شد و عوامل اداره مبارزه با جرایم جنایی برای بررسی موضوع به محل قتل اعزام شدند.
وی افزود: با حضور کارآگاهان در محل وقوع جنایت و انجام تحقیقات مقدماتی مشخص شد که قاتل به دلیل اختلاف با همسر ۳۴ ساله‌اش او را از طریق خفه کردن به قتل رسانده و پس از ساعتی خود را به پلیس معرفی کرده است.

جستجو
آرشیو تاریخی