صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و چهار - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

کلاهبرداری با پیامک های جعلی سهام عدالت

گروه حوادث/  مجرمان سایبری با ارسال پیامک‌های جعلی ثبت‌نام سهام عدالت به‌دنبال کلاهبرداری از مردم هستند.
سرهنگ داوود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با اشاره به اعلام آغاز دوره جدید ثبت‌نام سهام عدالت در کشور گفت: افراد فرصت‌طلب با انتشار تبلیغاتی نظیر «ثبت‌نام سهام عدالت»، «دریافت سهام عدالت»، «افزایش سهام عدالت» و... از شهروندان سوء‌استفاده و کلاهبرداری می‌کنند.
وی ادامه داد: این افراد معمولاً تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها و همچنین سایت‌های فاقد مجوز منتشر می‌کنند، در ادامه نیز یا کاربران را به صفحات فیشینگ و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی‌شان هدایت می‌کنند، یا اطلاعات هویتی آنان را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده می‌کنند.
چه افرادی که جزو جاماندگان این طرح هستند و چه افرادی که ممکن است به رقم آن اعتراض داشته باشند، لازم است حتماً اخبار و روش‌های پیگیری را از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های رسمی دنبال کنند و به هیچ عنوان به تبلیغات بی‌نام و نشان فضای مجازی اعتماد نکنند.
سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به الزام افزایش سطح سواد رسانه‌ای برای پیشگیری از جرایم اینترنتی به شهروندان توصیه کرد: فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر و سرشماره‌های شخصی را نخورید و از باز کردن لینک‌های ارائه شده از سوی افراد ناشناس به‌صورت پیامکی یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید، همچنین موارد مشابه و مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰  یا سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir گزارش کنند.
جستجو
آرشیو تاریخی