صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۹

اخبار

   مجید درگی، مدیرکل محیط زیست البرز با بیان اینکه خوشبختانه در مسیرهای ترددی حیات وحش در منطقه البرز مرکزی و طالقان مشکل جدی وجود ندارد، افزود: تنها مشکل استان، تردد گونه‌ها از آزادراه تهران – شمال است و البته چون بخش عمده‌ای از این مسیر از داخل تونل عبور می‌کند، مشکل جدی برای تردد حیات وحش ایجاد نمی‌کند.
 سمیه رفیعی، رئیس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۴۵ درصد ناوگان حمل و نقل کشور فرسوده است، گفت: بر اساس لایحه برنامه هفتم توسعه باید سالانه ۵۰۰ هزار خودرو فرسوده از رده خارج شود.
 مرتضی نظری، رئیس اداره میراث فرهنگی شاهرود از ایجاد کریدور گردشگری در بافت تاریخی شاهرود خبر داد و گفت: فاز نخست این طرح از ۱۰ روز آینده آغاز می‌شود.
 حرمت‌الله رفیعی، رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از عقد تفاهمنامه با فعالان گردشگری مصر برای برقراری سفر ایرانی‌ها به این کشور خبر داد و گفت: سفر به مصر و تمام مقاصد آن از قاهره و اهرام ثلاثه گرفته تا اسکندریه و شرم‌الشیخ از مهر ماه امکان‌پذیر خواهد بود. هزینه این تور کمتر از 20 میلیون تومان نیست.  
 محمد طالبی‌متین، مدیرکل دفتر حفاظت از زیست‌بوم‌ها و سواحل دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه این سازمان برای صید ترال مجوزی صادر نکرده است، اظهار کرد: تنها صید میگو برای صیادان محلی و در بازه زمانی محدود مقدور است.
  احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از آزادسازی ضلع جنوبی قلعه فلک‌الافلاک در سال ۱۴۰۳ خبر داد.
 مهدی طاهری، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قزوین گفت: سه شکارچی غیرمجاز در یکی از محل‌های شکار و صید ممنوع این استان قبل از شلیک کردن گلوله به سمت گونه‌های جانوری، با ورود بموقع محیطبانان بازداشت شدند.
 ابراهیم صادقی، رئیس اداره منابع طبیعی میامی از قطع ۱۷ درخت ارس و بلوط جنگل نام‌نیک بخش کالپوش خبر داد و گفت: با فرد متخلف برخورد قانونی صورت گرفت.
 داوود خوش‌شکن، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال ورود زائران خارجی به مشهد در دهه پایانی صفر بیش از ۲ برابر افزایش پیدا کند.
جستجو
آرشیو تاریخی