صفحات
شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران - شماره هشت هزار و دویست و هفتاد و سه - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۸

ایران در ایران

تکرار ماجرای انباشت سیب در کنار جاده‌های آذربایجان‌غربی
ارومیه - همزمان با عرضه میوه‌های تابستانی در بازار آذربایجان غربی، مراکز مجاز و غیرمجاز خرید و فروش میوه ازجمله سیب صنعتی در حاشیه جاده‌های استان به ویژه ارومیه دایر می‌شود که البته این مراکز نسبت به قبل کاهش یافته ولی بازهم مواردی دیده می شود.
 آذربایجان غربی از جمله استان‌هایی است که محصولات کشاورزی متعدد و انبوه در آن کاشته و به صورت‌های متعدد عرضه می‌شود؛ از جمله این اقلام میوه‌های درختی به ویژه سیب است که نوع صنعتی آن به علت ارزش کمتر نسبت به نوع درختی، به صورت عمده به مراکز تولید آبمیوه و کنسانتره عرضه می‌شود و در همین راستا، دلالان با ایجاد مراکزی به ویژه در حاشیه جاده‌ها، اقدام به خرید و فروش این اقلام می‌کنند. معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی به ایرنا، گفت: دستگاه‌های مرتبط با مراکز خرید میوه در کنار جاده‌ها لازم است نسبت به ساماندهی این مراکز از منظر بهداشتی و رعایت حریم راه‌ها و سایر موارد ضروری اقدام کنند.
 جواد کرمی با اشاره به تشکیل کمیته‌های استانی مرتبط با خرید محصولات کشاورزی افزود: اگر دستگاه‌های مرتبط در زمینه ساماندهی این مراکز کوتاهی کنند، تذکر جدی به آنها می‌دهیم.
پیشرفت ۸۰‌ درصدی طرح خط دوم انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران
تهران- طرح احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهرری، با۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.
خلیل اردشیر تنها، مجری طرح با اعلام این خبر، می‌گوید: دشت ورامین و پاکدشت با نزدیک به ۵۵ هزار هکتار اراضی حاصلخیز، قطب تولید محصولات زراعی، باغی و گلخانه‌ای استان تهران و کشور است که بخش مهمی از محصولات زراعی و باغی در این منطقه تولید و روانه بازار تهران و شهرهای اطراف می‌شود. اما مهمترین چالش این دشت به‌ویژه پس از ساخت سدهای لتیان و ماملو، تأمین آب زراعی برای اراضی وسیع کشاورزی است. بر این اساس نیاز به یک سازه جدید برای انتقال آب بیشتر و قرارداد ساخت خط دوم انتقال پساب به دشت ورامین، ری و پاکدشت توسط یک سرمایه‌گذار خصوصی و پس از تأمین منابع مالی، از حدود هفت سال پیش آغاز شد. آنگونه که مجری طرح می‌گوید: احداث خط دوم انتقال پساب تصفیه شده از محل خروجی تصفیه خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهرری از پساب تصفیه‌خانه جنوب تهران به دشت‌های ورامین، پاکدشت و شهرری اجرا می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی